Poprvé bude řada Cupra nabízet jak model se zážehovým, tak i vznětovým motorem - zákazníci budou moci volit mezi benzínovým čtyřválcem 1.8 20V Turbo, nebo turbodieselem 1.9 TDi o výkonech od 110 kW/150 k. A také vůbec poprvé se označení "R", které je vyhrazeno nejvýkonnějším a nejsportovnějším modelům značky SEAT, objeví na modelu s naftovou pohonnou jednotkou.

Nový SEAT Ibiza Cupra R je výsledkem společného vývoje divize SEAT Sport a specialistů Technického centra automobilky SEAT. Výrazně sportovně laděný model má nově stylizovaný přední nárazník s mohutným otvorem pro nasávání vzduchu se strukturou včelí plástve, chromovanou oválnou koncovku výfuku, větší střešní spojler a sedmnáctipalcová pětipaprsková litá kola se zdvojenými loukotěmi.

Důraz na bezpečnost

Také interiér modelu Ibiza Cupra R zdůrazňuje dynamičnost a sportovní zaměření tohoto vozu. Dominantním prvkem jsou výrazně anatomicky tvarovaná přední sedadla s označením "R" všitým do čalounění opěradel nebo zcela originální volant.

Nová Ibiza Cupra R má samozřejmě patřičně vyladěný podvozek "Agile Chassis", který jí zaručuje excelentní jízdní vlastnosti za všech podmínek i při ostré sportovní jízdě. Na bezpečnost tento model myslí standardní montáží dvojice čelních a bočních airbagů, protiblokovacího brzdového systému (ABS) a protiprokluzového zařízení (TCS). Na přání se bude dodávat i elektronický stabilizační systém (ESP).

Výroba ještě letos

Nejvýkonnější model řady Ibiza se bude vyrábět v prostorách divize SEAT Sport, kde se připravují závodní automobily, jako například dvě toleda, která se už zjara objeví v Evropském šampionátu cestovních vozů ETCC, nebo několik vozů SEAT Leon, určených pro španělský šampionát SEAT Leon Supercopa a pro anglický šampionát Supercopa.

Po prvním modelu Ibiza Cupra R, představeném na autosalonu v Birminghamu v roce 2000, a modelu Leon Cupra R, který si odbyl výstavní premiéru na autosalonu v Barceloně v roce 2001, bude nová Ibiza Cupra R už třetím sériovým modelem, připravovaným v divizi SEAT Sport od roku 2000. Jeho výroba by se měla rozjet ještě do konce roku 2003.