Souznění designu s akčním sedanem a touringem není nahodilé. "Poprvé byla tato řada vyvinuta jako paralelní k sedanu. Tím byl zajištěn přesvědčivý design," uvedl Petr Buček ze společnosti AuTec Group, která je oficiálním dovozcem vozů BMW do České republiky. Pohled z boku je u tohoto vozu více než příjmený. Atraktivnost automobilu totiž umocňují sbíhající se boční linky se střechou.

Touring dostal do výbavy stejně jako sedan výkonější a úspornější motory, chlubí se bavorská automobilka. Jestli tomu tak opravdu je, ukáží až praktické testy vozu v reálném provozu. Novinkou je řadový benzínový šestiválec o objemu 2,5 litru disponující výkonem 160 kW při 6500 otáčkách za minutu. Tento agregát dokáže vůz rozprádit až na maximální rychlost 243 km/hod a zrychlit z nuly na stovku za 7,2 vteřiny. V kombinovaném provozu by mu mělo stačit 8,6 l na 100 km.

U třílitru je výkon vyšší o 30 kW. Při konstrukci motoru byl poprvé sériově použit hořčík v klikové skříni, uložení klikové hřídele a u vík hlav válců. "Jedná se o nejlehčí šestiválec současnosti," doplnil Buček. Sériově nabízí nové BMW řady 3 Touring šestistupňovou manuální převodovku a na přání šestistupňový automat.

Motorizace BMW 3 Touring
Verze výkon kW/ot./min max. toč. moment
Nm/ ot./min
BMW 325i 160/6500 250/2750 a 4250
BMW 320d 120/4000 340/2000
BMW 330i 190/6600 300/2500 - 4000
BMW 320i 110/6200 200/3600
BMW 330d 170/4000 500/1750 - 3000

Oproti svému předchůdci Touring vyrostl na délku o 42 mm (4520 mm), do šířky 78 mm (1817 mm) i výšky 9 mm (1418 mm). Větší je i rozvor a to o 35 mm na nových 2760 mm. "Současně se zvětšil i zavazadlový prostor o 25 litrů na 460 litrů," popsal praktické hodnoty Buček. Zadní sedadla jsou sklopná v poměru 60:40 a po jejich sklopení zavazadelník pojme  1385 litrů nákladu.

Touring díky technologii pneumatik Runflat, se kterým je možná jízda i po úniku veškerého vzduchu, je lehčí o rezervní kolo. V zavazadelníku je využito praktických věcí jakými jsou například háčky pro upevnění nákladu, umělohmotnou plachtu zabraňující znečištění či vodotěsný sklápěcí box pro přepravu mokrých či zvláště znečištěných věcí.

Stále častější zvláštnost - panoramatická střecha

Sedadlo spolujezdce a obě boční zadní sedadla jsou vybavena upínacím systémem Isofix. Airbag spolujezdce lze vypnout pro případ, že by zde měla být přepravována a přípásána dětská přenosná sedačka v protisměru jízdy. Dnes již celkem běžnou zvláštností až lahůdkou je panoramatická střecha, která je dlouhá 800 mm a široká 745 mm.

Touring bude bezesporu disponovat slibnými jízdními vlastnostmi s patřičnou dynamikou, která je pro vozy BMW díky použitým technologiím charakteristická. Mezi faktory příznivě ovlivňující chování vozu na silnici patří rozdělení zatížení náprav v poměru 50:50, náhon na zadní kola a dlouhý rozvor s krátkými převisy.

O bezpečnost se také stará elektronický systém dynamické kontroly stability vozidla DSC v nejnovější generaci. Pro modely se šestiválcem byl rozšířen tento systém o užitečné funkce jako suché brzdění brzdových kotoučů na mokré vozovce. Brzdové kotouče se automaticky, téměř neznatelně, k sobě na krátkou dobu přibližují a tím se vysouší. Je tak zajištěna jejich stoprocentní výkonnost. "Díky novému DSC je taky zabráněno couvání auta při rozjezdu ve stoupání a houpání vozidla při dobrzďování," dodal Buček.