Novinku předznamenal již Leon Prototipo uvedený na letošním březnovém autosalónu v Ženevě a ještě předtím v roce 2000 koncept Salsa. Designéři Seatu si prosadili svou a podařilo se jim nového Leona, alespoň částečně, výrazově vyhranit vůči Altee a Toledu.

Nicméně i přes designové lahůdky, jakou je například klika zadních dveří v C sloupku, zůstaly boční linie Leona až nápadně podobné s dvěma již zmíněnými vozy. Stejně tak rozpačitě působí i čelní partie, které jsou sice pohledné a mají notnou dávku osobitosti, nicméně tvář vozů je u modelů Altea, Toledo a Leon až příliš podobná.

Ve srovnání s dosluhujícím Leonem novinka povyrostla. Je delší o 132 mm a nově měří 4315 mm. Do šířky Leon narostl o 26 mm na 1768 mm. Vysoký je 1458 mm. Zvětšen byl i vnitřní prostor díky o 65 mm delšímu rozvoru, který má novou hodnotu 2578 mm a je stejný jako u vozů Altea a Toledo. Zavazadlový prostor pojme 341 litr nákladu.

Nabídka motorů

Z pohonných jednotek budou v nabídce dva benzínové a dva naftové motory. Startovním benzínovým motorem bude agregát 1,6 l s přímým vstřikováním paliva, který disponuje 75 kW výkonu.

Následovat jej bude 2,0 FSI s maximálním výkonem 110 kW. Příznivci dieselů si budou moci vybrat z jednotek 1,9 TDI 77 kW či 2,0 TDI 103 kW. Všechny jednotky splňují emisní normu Euro 4.

Zážehová šestnáctistovka a diesel 1,9 TDI budou nabízeny s pětistupňovou manuální převodovkou, zatímco výkonnější dvoulitry šestistupňovou.

Benzínový dvoulitr má alternativu v automatické převodovce se sekvenčním řazením Tiptronic. Dieselový dvoulitr pak v automatické převodovce DSG.