"Dodge má ve vozech pro policie velkou tradici a je pyšný nabídnout vozidlo s moderní tváří a nejnovějšími technologiemi," řekl viceprezident pro marketing automobilky Dodge Darryl Jackson. Charger bude pro policejní službu vybaven mimo jiné osmiválcovým motorem HEMI o objemu 5,7 litru s výkonem 340 koní při 5000 otáčkách za minutu.

Agregát je vybaven systémem MDS (Multi-displacement System), který umožňuje chod motoru na čtyři válce, čímž dochází k úspoře paliva o 20 procent. S touto pohonnou jednotkou vystřelí Charger z nuly na stovku za 6 vteřin. Dalším možným agregátem je šestiválec o objemu 3,5 litru s výkonem 250 koní při 6400 otáčkách za minutu.

Výkon obou motorů přenáší na zadní nápravu automatická pětistupňová převodovka. O bezpečné ovládání vozu za všech situacích se starají elektronické systémy ESP pro kontrolu stability s brzdovým asistentem, pro kontrolu trakce a samozřejmě ABS.

Dodge Charger a Magnum se začnou vyrábět na sklonku letošního roku v Bramptonu v kanadském Ontariu. Modely 2006 budou všem policejním složkám ve Spojených státech k dispozici ve čtvrtém čtvrtletí.

V šedesátých, sedmdesátých a osmdesátých letech minulého století se vozy všech značek Chrysleru těšily více než 50 procentnímu zastoupení v policejních službách. Policisté mohli využívat například Dodge Monaco, Dodge Royal Monaco, Dodge Coronet, Dodge Diplomat, Dodge Dart, Dodge St. Regis, Plymouth Fury, Plymouth Gran Fury, Plymouth Volare a Chrysler Newport.

Před třemi lety na tuto tradici Dodge navázal po 12leté pauze modelem Intrepid. Vůz s předním náhonem získal čtyři procenta trhu celkovým počtem přibližně 70 tisíc kusů. Intrepid se přestal v roce 2003 vyrábět.