GAZ podle ředitele Alexandra Baranceva měl volhy do Iráku odeslat již 21. března. Zahájení vojenské operace však realizaci kontraktu pozastavilo. Ředitel je nicméně přesvědčen, že do konce letošního roku se firmě do Bagdádu podaří dostat 5000 ruských vozidel. V květnu by mělo dorazit 2600 aut, řekl.

GAZ má s Irákem dávné partnerské vztahy a volhy prý jsou mezi místními taxikáři velmi žádaná auta již od sovětských časů. Kvůli osmiletému embargu, které dovoz ruské produkce zamezilo po minulé válce v Perském zálivu, byl taxipark výrazně ochuzen. V roce 2001 GAZ podepsal nový kontrakt za účasti OSN a ruského ministerstva zahraničí.

Vedení ruské automobilky tvrdí, že nevidí žádný altruismus v tom, že posílá svá auta do bombardované země. Je přesvědčeno, že ztráty mít nebude. Podle nejmenovaného zdroje citovaného listem Vremja novostěj 44 miliony eur byly deponovány v bance třetí země a platby se budou uskutečňovat podle realizace dodávek. Podmínky kontraktu by měly být údajně dodrženy dokonce v případě změny režimu. Pokud irácká strana se rozhodne kontrakt zrušit, bude muset zaplatit škody.

Vedení ruského GAZu věří, že i za nových podmínek v Iráku bude moci dodávat svá auta do této země. Velké naděje si činí mimo jiné proto, že program OSN Ropa výměnou za potraviny a zboží vylučuje dodávky zboží dvojího určení. Například ruské dodávkové automobily Gazel, či Sobol naději nemají, neboť mohou být využívány k přepravě vojáků. Také ruský nákladní vůz GAZ66, který se vyrábí pro ruské ministerstvo obrany, je bez šance na prodej do Iráku.