"Nejvíce nehod se stává ve městech a obcích," uvedl ministr Šimonovský s tím, že podle statistik bylo v obcích usmrceno 63 procent všech usmrcených chodců v ČR za rok 2004. "Kampaň Padesátka má smysl chce přispět ke snížení dopravní nehodovosti a počtu mrtvých a zraněných v silničním provozu," dodal ministr a připomněl, že brzdná dráha vozu jedoucího 60 km/hod je o devět metrů delší než vozidla, které jelo předepsanou padesátikilometrovou rychlostí.

Na rychlosti vozu záleží zda chodec, který chce přejít, střet s automobilem přežije. Statistiky mluví jasnou řečí. Při srážce v rychlosti 30 km/hod přežije 85 procent chodců, při dodržení nevyšší povolené rychlosti v obci přežije srážku 50 procent chodců. Pokud však někdo překročí tuto hranici jen o deset kilometrů, tak v takovém případě nehodu přežije pouze 15 procent obětí.

Kampaň bude na řidiče působit nejen prostřednictvím billboardů, televizních obrazovek, rádií, ale i z filmových pláten 54 kin a multikin v celé ČR. Reklamní spot, který režíroval Jaromír Malý, bude nasazen do vysílání televize Prima od 28. března do 17. dubna. Od 7. dubna na celý měsíc vstoupí spot do kin. V rádiích Impuls, Evropa 2 a Frekvence 1 budou posluchači slýchat od 28. března do 15. dubna. Duben je stále v paměti mnoha řidičů znám jako měsíc bezpečnosti, proto se oddělení ministerstva dopravy BESIP rozhodlo kampaň načasovat na jarní období.