Málokomu asi Audi Q7 přišlo vizuálně zastaralé, přesto to jsou už čtyři roky od jeho představení na trh - a od našeho testu dieselové verze. Od té doby se designový jazyk značky posunul, a tak je třeba Q7 vrátit do latě.

Na první pohled jsou patrné změny na přídi, Q7 dostala novou masku a světlomety. Trochu se tak zbavila arogantního vzhledu a také už na fotkách nepůsobí tak mohutně. Fyzicky menší ale samozřejmě není.

Tahle červená mu vážně sluší.

Tato červená mu vážně sluší.

Podobné změny jsou vidět i na zádi - vidíme nová světla s žebry jako např. u liftbacku A7, ovšem bez svítící linky, jako u prominentnější Q8. Dodatečné lampy v nárazníku zůstávají a v červené barvě auta, které se ukázalo na oficiálních snímcích, nejsou moc vidět.

Q7 zaznamenala největší změny uvnitř - má kompletně novou palubní desku, z jejíž horní strany zmizel displej. Na středové konzoli totiž vidíme systém dvou dotykových displejů, které pro ovládání vozu najdeme ve většině velkých nových Audi.

Tento systém v praxi funguje mnohem lépe, než se to může zdát na papíře. A to díky tomu, že dolní displej slouží v podstatě „jen” k ovládání klimatizace a k tomu, abyste napsali prstem cíl do navigace.

Přístrojová deska je úplně nová.

Přístrojová deska je úplně nová.

Stran výbavy je dále samozřejmostí armáda jízdních asistentů včetně adaptivního tempomatu se samočinným zpomalováním před zatáčkami a křižovatkami nebo aktivního vedení v jízdním pruhu. Tisková zpráva hovoří i o odpočítávání času, než na semaforu padne zelená.

V kabině počítejte s všemožným jízdním komfortem, jako jsou vyhřívané a ventilované přední i vnější zadní sedačky. Za příplatek je možné mít jak tři individuální sedačky v druhé řadě sedadel, tak i dvoumístnou třetí řadu, takže Q7 může, stejně jako dosud, být až sedmimístná.

Přední světlomety využívají technologii LED Matrix a lasery. Za zmínku stojí také přídavek aktivní stabilizace bočního náklonu, který dosud mohla mít jen vrcholová verze SQ7. Ten pomocí elektromotorů na příčných stabilizátorech náprav vyrovnává vůz tak, aby se zejména v zatáčkách tolik nenakláněl.

I zadní sedačky nabízejí vyhřívání a ventilaci.

I zadní sedačky nabízejí vyhřívání a ventilaci.

Pod kapotou najdeme zpočátku výroby jen dvě naftové možnosti. Obě budou mít mild-hybridní ústrojí s elektrosystémem o napětí 48 V, které sníží spotřebu až o 0,7 l/100 km. Konkrétní hodnoty spotřeby ani výkonu však zatím oznámeny nebyly.

Oba tyto motory jsou standardně spojeny s automatickou převodovkou s hydrodynamickým měničem momentu a se stálým pohonem všech kol. Víme také, že Q7 se může těšit i na plug-in-hybridní pohonné ústrojí; do nabídky přijde, stejně jako benzinový motor, se zatím neupřesněným zpožděním.

Dosavadní Audi Q7

Dosavadní Audi Q7

FOTO: Martin Žemlička, Novinky