Hlavní obsah

Kia Seltos přijíždí jako jednorožec bez turba. Má to ale háček

Na crossovery a SUV v nabídce značky Kia už dlouho nestačí prsty jedné ruky. Právě odhalený Seltos je další v řadě a staromilce potěší dvoulitrovým atmosférickým benzínem. V Evropě ho ale bohužel nekoupíme.

Foto: Kia 4x

Kia Seltos

Článek

Nedávno jsme tu měli potvrzení jména Seltos, dnes máme před sebou i zbytek auta – nový crossover značky Kia. Celkem bude po představení XCeedu celosvětově devátým autem značky takového ražení. Velikostí se má zařadit někam těsně pod model Sportage.

Seltos sází na odvážný design s obrovskou maskou chladiče a na první pohled úzkými LEDkovými světlomety. Návrháři se očividně snažili zdůraznit šířku auta, a docela se jim to povedlo.

Foto: Kia

Z tohoto pohledu může Seltos připomenout Seat Arona, ale bude podstatně větší - téměř jako Sportage.

Fotografie interiéru zatím zveřejněny nebyly, ale podle tiskové zprávy mu dominuje 10,25” centrální displej a široké, rozmáchlé tvary. Protože je vůz cílen na mladé zákazníky, kteří rozumí technice, jsou na palubě široké možnosti konektivity. Pokročilé zrcadlení smartphonu je samozřejmostí a vůz sám může mít SIM kartu a díky ní se připojit k internetu.

V nabídce bude i head-up displej, ovšem promítaný na výklopné sklíčko na palubní desce, nikoliv na čelní sklo. Stran jízdních asistentů má být na palubě kromě ESP asistent rozjezdu do kopce a parkovací senzory, o ničem pokročilejším se tisková zpráva nezmiňuje.

Foto: Kia

Přední světla jsou kompletně LEDková...

Pod kapotou budou dva benzínové a jeden naftový motor, o elektřině zatím nepadla zmínka. Slabší benzín má objem 2 litry a výkon 149 koní – a nemá přeplňování, což se dnes nevidí často. Silnější je šestnáctistovka s turbem a výkonem 177 koní. Příznivci nafty dostanou také motor o objemu 1,6 litru, ovšem s výkonem 136 koní.

V závislosti na trhu a motoru dostane Seltos buď sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku, šestistupňový automat s hydrodynamickým měničem momentu, anebo převodovku s plynule měnitelným poměrem, tedy CVT. Jestli budou všechny verze jen s předním pohonem, nebo i se čtyřkolkou, zatím není známo.

Foto: Kia

...zadní blinkr však vypadá, že ho obstarává žárovka.

Víme však, že se vůz má vyrábět v indickém okrese Anantapur a v korejském Kwangju. Navzdory tomu, že se dosud o Seltosu hovořilo jako o globálním modelu, nebude tomu tak – podle vyjádření českého zastoupení automobilky Kia zůstane Seltos Asii a pro Evropu se chystají jiné novinky.

Anketa

Chtěli byste Kiu Seltos i v Česku?
Ano, a zvažoval/a bych koupi
73,7 %
Ano, ale nezvažoval/a bych koupi
4,8 %
Je mi to jedno
12,4 %
Ne, další crossover v Evropě nepotřebujeme
9,1 %
Celkem hlasovalo 186 čtenářů.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám