Londýnské taxíky patří k tomuto městu naprosto neodmyslitelně. Když před lety zkrachovala London Taxi Company a najednou vznikl elektrický koncept tohoto vozu, lidé byli nadšeni. Dnes vlastní značku čínský koncern Geely a ten nalil do firmy nejen velký kapitál, ale také nové plány.

Tím hlavním je dodávka LEVC LCV. Vychází z klasického taxi LEVC TX, ale zadní část má tradičně zaplechovaná okna a nejsou zde samozřejmě sedačky. Zato je tu prostor pro náklad o objemu 5,1 m3 a vejdou se sem dvě europalety.

Pod kapotou je elektrický pohon, ale s benzínovým prodlužovačem dojezdu

Pod kapotou je elektrický pohon, ale s benzínovým prodlužovačem dojezdu.

Čínský majitel si slibuje, že auto se rozšíří do celého světa

Čínský majitel si slibuje, že auto se rozšíří do celého světa

Hlavní na autě je ale změna pohonné jednotky. Původní elektrickou totiž nahradila hybridní varianta. Přeplňovaný tříválec o objemu 1,5 litru pochází od Volva. Je to generátor proudu pro elektromotor se zatím nespecifikovaným výkonem a také kapacitou akumulátorů. Víme, že ty půjde nabít přes zásuvku a plně nabité dokážou auto pohánět na vzdálenost až 130 km. I s plnou nádrží je to kolem 610 kilometrů.

Auto zatím nemá přesné specifikace, protože jde o jeho předpremiéru. První auta se budou moct objednávat až od konce příštího roku, takže neznáme ani cenu.

Do nákladového prostoru se vejdou dvě europalety.

Do nákladového prostoru se vejdou dvě europalety.

Londýnské elektrické taxi

Londýnské elektrické taxi