Možná vás více než samotný design verze Touring překvapí barva laku, ve kterém je novinka prezentována na prvních fotkách. Takovýto zelenomodrý odstín byl módní v devadesátých letech. Že by se trend zase vrátil?

Míříme tím především na to, že od kombi nemohl nikdo čekat velké změny. Vidíme tradiční zakřivení okenní linie, decentní hrb pod zadním oknem a svítilny vypadající stejně jako u sedanu. Jestli tomu tak skutečně je, si počkáme až při bližším seznámení.

Tradiční je stoupající okenní linie.

Tradiční je stoupající okenní linie.

Interiér se v přední části od sedanu neliší.

Interiér se v přední části od sedanu neliší.

Mezigeneračně je novinka o poznání větší. Přesněji delší o 76 mm na výsledných 4 709 mm, také o 16 mm širší a o osm milimetrů vyšší. Rozvor náprav činí 2 851 milimetrů, tedy o 41 mm více. Uvnitř se rovněž vůz mění jen v zadní části. Na zadní sedadla lze umístit tři dětské sedačky, zadní okno je tradičně otevíratelné a zavazadelník má 500 až 1 510 litrů objemu.

Se složenými sedadly máte k dispozici 1 510 litrů objemu.

Se složenými sedadly máte k dispozici 1 510 litrů objemu.

Poprvé u kombi bude k dispozici také plug-in hybridní verze 330e. Ta přijde však až příští rok. Ještě letos bude kombi k mání se šesti pohonnými jednotkami. Od zážehových čtyřválců 320i a 330i přes vrcholný šestiválcový M340i po diesely 318d, 320d a 330d. Samozřejmostí je volitelný pohon všech kol xDrive, pro vrcholné verze z obou palivových sfér je standardem. Stejně tomu tak je u osmistupňové samočinné převodovky.

Vrcholem je M340i xDrive od divize M Performance.

Vrcholem je M340i xDrive od divize M Performance.

Díky nižší hmotnosti, nižšímu těžišti a přepracovanému podvozku slibuje podobné nadšení, které jsme si už ověřili u nedávno testovaného sedanu 330i. Alespoň staticky se na novinku se exkluzivně podíváme za dva týdny přímo v Mnichově. Zahájení prodejů první šestice motorizací je naplánováno na 28. září.