S vozy Ultima se lze setkat jak na silnici, tak i na závodních drahách. Jejich GTR se prohánějí na spoustě okruhů a mohli jsme je vidět třeba ve vytrvalostních závodech. Nový vůz s označením RS na tom jistě nebude jinak. Parametry na to skutečně má.

Jde o standardní sporťák koncepce trubkového rámu oblepeného ultrapevnými panely karoserie, aby motor a závodní podvozek uvnitř měli co nejmenší práci. Nehledejte v něm žádné inovativní technologické skoky. Vše je dělané tak, jak byste od sportovního klasika očekávali.

Nápravy nejsou žádné výlisky, ale pořádná trubková A-ramena, motor sedí těsně za sedadly a fantastický nerezový výfuk se mu kroutí nad diferenciálem směrem vzad. Auto nemá nic jiného, než manuální šestistupňovou převodovku a firma si zakládá na tom, že ani nic jiného mít nikdy nebude. Dokonce i v tiskové zprávě to vysloveně zmiňuje.

Nádherná klasika, co říkáte?

Nádherná klasika, co říkáte?

Ostatně i ten design je dost klasický. Připomíná závodní vozy osmdesátých a devadesátých let skupiny C, jako bylo třeba Porsche 956. Bublina kokpitu jezdce je obklopena výraznými blatníky, pod kterými jsou nádrže, vstupy vzduchu pro motor apod. Vzadu nesmí chybět ohromné křídlo. Forma slibuje opravdu prvotřídí aerodynamiku a přítlak na kola.

Na výběr

Výrobce nabízí zákazníkům motor přesně podle jejich gusta. Ultima totiž sama vyvíjí své motory. Základ je sice v klasické V8 6,2 l od General Motors, jenže firma dokáže s agregátem pravé zázraky.

Základní verze, označovaná jako LT1 má 358 kW, což je 480 koní. Verze LT4 pak nabídne 485 kW (650 koní). LT5 už dostane ze stejného přeplňovaného agregátu 597 kW (800 koní). Ovšem Ultima dokáže agregáty navíc upravit pro zákazníky podle jeho představ, vždyť připravuje speciály pro mnoho různých závodů. A tak nabízí dokonce i naladění až na 895 kW, což je 1200 koní.

Interiér je více než jednoduchý

Interiér je více než jednoduchý.

Za zmínku stojí i brzdy, které mají vpředu průměr 362 mm a krotí je šestipístkové třmeny. Ze 160 km/h zabrzdí auto na nulu za 3,3 sekundy.

Auto je sice silniční, ale nemá homologaci pro všechny státy. Tam, kde může po silnicích jezdit, bude moct mít sedačky z alcantary, sice velmi spartánskou přístrojovku, ale s klimatizací, navigací, a dokonce i parkovací kamerou. Cenu zatím neznáme, Ultima slibuje, že základní cena bude podobná jako u nového BMW M4, což je lehce nad dva miliony korun.