Hlavní obsah

Konečně je tady. BMW M8 přijíždí hned v několika verzích

Původní řada 8 se v 90. letech vrcholové varianty M8 s dvanáctiválcem nedočkala. Ta nová to napravuje, a byť má válců „jen” osm, má pod kapotou šest stovek koní a v nejostřejší verzi zvládne stovku za rovné tři sekundy.

Nové BMW M8 je konečně tadyVideo: BMW

 
Článek

Na chystanou M8 byla upoutávek spousta, dokonce jsme tu měli i oficiální fotografie maskovaného auta, což je docela neobvyklé. Nyní před námi stojí v celé své kráse, a rovnou v několika variantách.

Foto: BMW

Drsnějšího bratrance kupé řady 8 můžete mít i v ještě ostřejší verzi Competition (na snímku).

Pod kapotou je všudypřítomná 4,4l V8 se dvěma turbodmychadly, v tomto případě naladěná na 600 koní u „standardní” M8 a na 625 koní u verze Competition. Točivý moment je u obou verzí 750 N.m, dostupný od 1800 otáček, a kombinovaná spotřeba je v závislosti na typu karoserie 10,5 - 10,8 l/100km.

Síla motoru putuje přes osmistupňovou automatickou převodovku na všechna kola. Než znechuceně přestanete číst, vězte, že systém xDrive pochází ze současné M5, takže je možné ho přepnout i do režimu pohonu zadní nápravy, kdy je vypnutá stabilizace.

Foto: BMW

Svaly nabral hlavně zezadu.

Obě varianty M8 dostaly také větší brzdy, větší a lehčí kola a lepší pneumatiky. Lepší odezvu a chuť do sportovní jízdy má mít i převodovka a podvozek a mezi zadními koly je vylepšený aktivní samosvorný diferenciál.

Samozřejmě je efektem drtivé zrychlení - M8 kupé zvládne stovku za 3,1 sekundy, verze Competition za rovné tři sekundy. Kabriolety jsou v obou verzích vždy o desetinku pomalejší. Pro srovnání - zmíněné M5 jsme ve zrychlení na stovku naměřili 3,4 sekundy.

Foto: BMW

Pod karbonovým krytem pracuje 600 koní u M8, 625 koní u M8 Competition.

Kromě standardních jízdních režimů si může řidič všechno nastavit podle sebe a uložit pod jedno ze dvou tlačítek „M” na volantu. Štelovat takto lze motor, tlumiče, řízení, pohon všech kol a brzdový systém.

M8 Competition je kromě vyššího výkonu odlišná taky jízdním režimem Track pro jízdu po - nečekaně - závodním okruhu. Ten nastaví všechno možné do nejostřejších módů a zároveň, aby řidič nebyl rozptylován, vypne rádio a znemožní ovládání infotainmentu.

Foto: BMW

Interiér kombinuje luxus a sportovnost.

Kolik peněz si na M8 musí zájemci připravit? Zatím jsou známé jen ceny v USA, kde standardní M8 stojí od 133 tisíc dolarů (3,05 milionu korun) a M8 Competition od 146 tisíc dolarů (3,34 milionu korun). Kabriolet je u obou verzí o 9 500 dolarů (218 tisíc korun) dražší.

Reklama

Výběr článků

Načítám