Ford příjemně překvapil už při představení pětidveřového Focusu ST, jehož motor v dnešní „době downsizingové” mezigeneračně narostl, byť jen o tři deci. Pokud k 2,3l čtyřválci - právě objem z Focusu ST dělá téměř jednorožce - chcete taky opravdu velký kufr, zaujme vás dnešní novinka - Focus ST kombi.

Nikoliv překvapivě, hlavním tahákem této verze je prostorný zavazadelník, konkrétně 575 litrů, oproti 301 litrům hatchbacku. Druhořadým benefitem je zvenčí delší karoserie - 4668 mm, o 270 mm delší než u pětidvířka - což znamená větší dávku elegance.

Delší karoserie prospívá eleganci.

Delší karoserie prospívá eleganci.

Technika je stejná - 2,3l benzínový EcoBoost nabídne 280 koní a 420 N.m. Bude pohánět přední kola přes šestistupňový manuál nebo sedmistupňovou dvouspojku a eLSD, elektronický samosvorný diferenciál, který dokáže chytře dělit točivý moment tak, aby byl co nejlépe využit.

Zájemci o diesel si budou muset vystačit se 190 koňmi a 360 N.m dvoulitrového čtyřválce EcoBlue. Ten bude spojen jen s manuálním šestikvaltem a místo eLSD si musí vystačit se systémem, který přibrzdí protáčející se kolo.

Focus ST kombi nabídne 575 litrů po plato a až 1653 litrů se sklopenými zadními sedačkami.

Focus ST kombi nabídne 575 litrů po plato a až 1653 litrů se sklopenými zadními sedačkami.

Kombík s benzínovým motorem přibral 35 kilogramů na celkových 1543 kg, s dieselem je o 37 kg těžší a váží 1585 kg. Takže hodnoty zrychlení na stovku jsou jen o desetinku horší než u hatchbacku - 5,8 s u EcoBoostu, 7,7 s s motorem EcoBlue.

A známe i české ceny. Nejlevnější je diesel s cenou 787 tisíc korun, následuje EcoBoost s manuálem na 805 tisících a nejdražší je EcoBoost s dvouspojkou na 858 tisících. Manuály už můžete objednávat, dvouspojka se začne vyrábět později.