"Je to velký den pro Dodge," prohlásil Dieter Zetsche, prezident a předseda představenstva Chrysler Group, "neboť naše dva nové koncepty předurčují globální potenciál značky Dodge, která připravuje expanzi na světové trhy." Podle Joe Eberhardta, výkonného viceprezidenta Chrysler Group pro globální prodej a marketing, mohou s vozem typu Dodge Nitro oslovit okolo dvaceti tisíc zákazníků v Německu, Francii, Itálii, Velké Británii a dalších evropských zemích.

Chrysler Group předpokládá prodej vozů Dodge u většiny dnešních dealerů, a to vedle výrobků značek Chrysler a Jeep. V roce 2004 prodala značka Dodge přes 1,4 miliónu automobilů, z toho většinu v Severní Americe, a tvoří přes polovinu odbytu Chrysler Group. Dodge je pátou největší americkou značkou s podílem 6,9 % na trhu USA.

Studie Caliber je 4414 mm dlouhý automobil, který by se svým designem mohl evropským zákazníkům padnout do oka. Vnitřní prostor zajišťuje rozvor 2635 mm. "Design kombinuje linii sportovního kupé se sílou, výrazem a funkčností SUV," uvedla mluvčí skupiny Chrysler Jeep Petra Berková z DaimlerChrysler Automotive Bohemia.

Zatímco Caliber je osazen devatenáctipalcovými koly, Dodge Nitro se pyšní dvacetipalcovými koly z hliníku. Robustní SUV disponuje stálým pohonem všech kol, která mají nezávislé zavěšení. O pohon se stará šestiválec Chrysler 3,7 V6 s výkonem 157 kW při 5200 otáčkách za minutu a s maximálním točivým momentem 319 Nm při 4000 otáčkách se čtyřstupňovou samočinnou převodovkou. V základní konfiguraci vnitřního prostoru nabízí zavazadelník o objemu 900 l, který se po sklopení zadních sedadel zvětší na 1900 l.