Hlavní obsah

Audi TT RS prošlo faceliftem

Kdyby se rozdávaly ceny za co nejmenší úpravy v rámci faceliftů, Audi by bylo horkým kandidátem na vítězství, a to zejména s modelem TT. Jeho nejostřejší verze RS má po faceliftu, který byl jen velmi decentní. Naštěstí zpod kapoty nezmizel 2,5l pětiválec.

Nové Audi TT RSVideo: Audi

 
Článek

Nejostřejší verze Audi TT má také po faceliftu, zhruba půl roku po civilní variantě. A zcela ve stejném duchu je problém rozeznat starší model od novějšího. Zepředu hledejte odlišnosti v nasávacích otvorech v nárazníku a v absenci stříbrných detailů.

Světla jsou stejná - novinkou jsou ledkové světlomety ve standardu, byť za funkci LED Matrix se stále musí připlácet. Vzadu si můžete nově objednat lampy s organickými LED diodami a nové je také křídlo.

Foto: Audi 5x

Audi TT RS před a po faceliftu. Novější verze je ta dole.

Je-li facelift zevnějšku jen drobný, vevnitř se toho změnilo ještě méně - podle tiskové zprávy přibyl červený proužek na věnci volantu, označující jeho střed. A v příplatkovém paketu RS Design přibývají dekorace v červené či modré barvě.

Foto: Audi

Interiér zůstal až na detaily stejný.

Standardem je digitální přístrojový štít a za příplatek můžete mít systém MMI Navigation Plus, který je připojený k internetu a nabídne např. Wi-Fi hotspot nebo hlasové vyhledávání. A samozřejmě, tohle všechno platí i pro kabriolet - ten prošel faceliftem spolu s kupé.

Foto: Audi

Faceliftem prošla i otevřená verze.

Nic se nezměnilo v pohonném ústrojí - pod kapotou stále pracuje řadový pětiválec o objemu 2,5 litru, výkonu 400 koní a točivém momentu 480 N.m. Sedmistupňová dvouspojková převodovka a pohon všech kol jsou samozřejmě standardem.

Na stovku má TT RS zrychlit za 3,7 sekundy a maximálka je tradičně německy omezena buď na 250, nebo na 280 km/h, pokud za posunutí omezovače připlatíte.

Foto: Audi

Řadový pětiválec je dnes vzácností.

Pětiválců je dnes na světě opravdu málo, od doby, kdy na ně zanevřelo Volvo. Přitom jejich schopnost produkovat spoustu výkonu za velmi zajímavého zvuku je na nich velmi zajímavá.

A kolik peněz bude Audi za TT RS chtít? Česká cena zatím není známá, ale v Německu bude kupé stát nejméně 67 700 eur (1,75 milionu korun) a roadster nejméně 70 500 eur (1,82 milionu korun).

Reklama

Výběr článků

Načítám