Stejně jako předchozí novinky maranelské automobilky tak i nové dvoumístné kupé Spider je v pozitivním slova smyslu poznamenáno technikou vozů formule 1. Jednou z technických fines je elektronický diferenciál, vyvinutý závodní divizí pro formule.

Vzhled Spideru se zrodil v designérském studiu Pininfarina, které použilo nejmodernější programy pro aerodynamické simulace. Se zataženou střechou však Spider zachovává vzhled modelové řady F430. Výsledné křivky vozu jsou dílem dlouhodobého testování. Vzduch k motoru ukrytému pod skleněným víkem před zadní nápravou přivádí výrazné nasávací otvory.

Srdcem nového ferrari je, stejně jako u v Paříži představené uzavřené verze, osmiválec do V o objemu 4308 ccm s výkonem 360,3 kW (490 koní). Dvě řady válců svírají úhel 90 stupňů. Maximální rychlost vozu je přes 310 km/hod. Sprint z nuly na stovku pak zvládne za 4,1 sekundy, což je o desetinu horší výkon než zvládne uzavřená F430.

F430 SPIDER
Rozměry
Délka 4512 mm
Šířka 1923 mm
Výška 1234 mm
Rozvor 2600 mm
Váha 1520* kg
Motor
Typ 90° V8
Objem 4308 ccm
Max. výkon 360,3 kW při 8500 ot.min.
Max. točivý moment 465 Nm při 5250 ot.min.
* verze pro evropský trh