"Původní návrh nakonec neprošel kvůli tomu, že námi vyhlídnutý objekt stojí v druhém pásmu vodárenské ochrany. Je to škoda, zvláště v době, kdy jsme měli pozitivní stanoviska od všech ostatních," řekl Právu Jiří Karban z plzeňského sdružení Škoda Hispano Suiza, které o vybudování muzea usiluje.

Sdružení si už ale vytipovalo několik jiných objektů, kde by bylo možné muzeum zřídit. "V úvahu připadá hala ASAP ve Škodě, některý objekt v Prazdroji, hangár bývalého letiště na Borských polích, budova někdejšího pivovaru Světovar na Slovanech a areál již zrušených Technických služeb v Cukrovarnické ulici," uvedl Karban, kterému se jeví jako nejvhodnější poslední dvě lokality.

K vidění by mohlo být až 150 exponátů

"Jsou dostatečně velké na to, aby zde mohlo vzniknout skutečně celorepublikové muzeum," připomněl sběratel, podle něhož by v Plzni mohla být k vidění až stovka historických aut a kolem padesátky motocyklů, přičemž by se tyto počty mohly v budoucnu i zdvojnásobit. Naopak jen malé šance má škodovácký ASAP, a to i přesto, že se právě v tomto objektu vyráběly jedny z nejdokonalejších vozů své doby - licenční automobily Hispano Suiza, které má sdružení sběratelů v názvu.

Muzeu přeje plzeňský primátor

"ASAP je příliš malý a museli bychom komplikovaně využívat i nedalekou tovární halu v areálu Škody," vysvětlil Karban. Vytvoření muzea přeje plzeňský primátor Jiří Šneberger (ODS): "Významným způsobem by oživilo město, bylo by to něco, co nikdo jiný u nás nemá. Pokud nakonec vybrané místo vyhoví všem potřebným kritériím, tak jej určitě podpoříme. Kdyby se jednalo o objekty města, mohlo by se například uvažovat o jejich pouze symbolickém nájmu za jednu korunu."