Hlavní obsah

Produkční verze BMW iNext má přijít do dvou let

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

BMW na losangeleském autosalonu potvrdilo, že koncept Vision iNext se dostane do sériové výroby do roku 2020. Bude prvním vozem na platformě, která bude použita u všeho od první řady 3 výše a která pojme téměř jakoukoliv koncepci pohonu.

Foto: BMW

BMW Vision iNext

Článek

„Hlodavčí” BMW Vision iNext nebylo jen designovým cvičením, dozvěděli se návštěvníci právě probíhajícího autosalonu v Los Angeles. Zatímco koncept kombinuje prvky SUV a MPV, výsledné auto bude crossoverem, uvedli zástupci automobilky.

Také, pochopitelně, nebude vypadat takhle divoce. Vision iNext prý naznačuje vzhled skutečného vozu jen velmi zhruba, a to zejména na přídi – ta bude umírněnější.

Foto: BMW

BMW Vision iNext

Boky by měly zhruba zůstat takové, jaké jsou, byť jistě přibudou kliky a dost pravděpodobně i B-sloupek. Přesto tu jasně vidíme designový odkaz současného modelu i3. [celá zpráva]

Uvnitř se toho jistě změní více; máme zprávy o tom, že palubní deska bude konvenčnější, třebaže si velké displeje zachová. Pedály vysouvající se z dřevěné podlahy jsou také z říše konceptů, stejně jako surfové (nebo žehlicí) prkno připomínající loketní opěrku. A že sedačky nebudou takhle těsně spojeny s dveřními výplněmi, je také víc než pravděpodobné.

Zajímavostí konceptu je idea co nejvíc technologií schovat, dokud nejsou potřeba. BMW jí říká „Shy Tech” (doslova „ostýchavá technika”) a podle tiskové zprávy to má znamenat, že není třeba mnoha obrazovek ani tlačítek.

Foto: BMW

BMW Vision iNext

Vision iNext má elektromotor na přední i zadní nápravě, sprint na stovku má zvládnout za čtyři sekundy a dojezd má činit až 610 kilometrů. Jak na tom bude sériová verze, je zatím samozřejmě brzy předvídat, ale pohon zadních nebo všech kol je velmi pravděpodobný.

Zmíněná globální a velmi široce variabilní platforma BMW, která bude produkční verzi iNext podepírat, totiž má existovat ve dvou verzích – jedna pro zadokolky a čtyřkolky, druhá pro auta s předním pohonem.

Podle britského magazínu Autocar mají auta bez možnosti dobíjení ze zásuvky, tedy konvenční a hybridní vozy, zůstat zadokolkami a čtyřkolkami. Plug-in hybridy, stojící na této platformě, by měly mít elektromotor vzadu a spalovací motor vpředu, což v některých případech může znamenat, že každý motor bude pohánět kola na své straně vozu.

Foto: BMW

BMW Vision iNext

Produkční iNext by měl také odstartovat cestu BMW k plně autonomním vozům. Automobilka plánuje začít testovat samočinné řízení úrovně 5, tedy bez potřeby volantu či pedálů, v rychlostech až 75 km/h v roce 2021.

Reklama

Výběr článků

Načítám