Hlavní obsah

Prototyp McLarenu Speedtail dostal překvapivé jméno

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Modrý McLaren Speedtail, který se představil minulý měsíc, vstupuje do fáze testování ve skutečném světě. Prototyp, který pro zkoušky vznikl, ovšem nemá epické jméno hodné schopností speedtailu – jmenuje se prostě Albert.

Foto: McLaren 5x

McLaren Speedtail „Albert”

Článek

McLaren Speedtail svět šokoval množstvím technologických inovací, které žádné jiné auto nemá – např. ohebný karbon pro křidélka na zádi či kamery místo zpětných zrcátek.

Foto: McLaren

McLaren Speedtail (2018)

Má zvládnout maximálku přes 400 km/h a díky výkonu 1035 koní a suché hmotnosti 1430 kg je jeho zrychlení tak drtivé, že automobilka uvádí jen hodnotu z nuly na 299 km/h – a ta je 12,8 sekundy. [celá zpráva]

Foto: McLaren

McLaren Speedtail Albert

McLaren nyní postavil první prototyp, se kterým bude techniku speedtailu testovat v reálném světě. Zůstaly mu kryty předních kol, ovšem příď pochází z modelu 720S a dostal také nové jméno – Albert.

Jistě, na světě je celá řada slavných Albertů. Za všechny zmiňme Einsteina, kterého asi představovat netřeba, nebo Biermanna, jenž dříve šéfoval divizi M u automobilky BMW a nyní vede divizi N u Hyundai.

Přesto se jméno Albert může zdát pro hypersport, který má potenciál být nejlepším na světě, trochu usedlé.

Foto: McLaren

McLaren Speedtail Albert

Toto jméno má ale ještě jednu historickou vazbu, a to na McLaren F1. Jeho prototypy, byť měly označení XP1 až XP5, také měly jméno Albert. A vývoj F1 probíhal v objektu na ulici jménem Albert Drive v britském Wolingu, píše automobilka McLaren.

Foto: Marek Bednář, Novinky

McLaren F1 na Festivalu rychlosti v Goodwoodu 2018

Ošklivé kryty kol mají nezastupitelnou funkci

Mimochodem jistě jste si všimli krytů předních kol na modrém speedtailu i na pruhovaném prototypu. Jsou karbonové, jak jinak, a jsou odnímatelné, ale McLaren majitelům vozu doporučí, aby je na autě nechali, i přes jejich odpudivý vzhled.

Jsou totiž klíčové v aerodynamice vozu. Netočí se, jsou pevně spojeny s nábojem skrz kolo, a tedy výrazně snižují turbulence vzduchu kolem kol a usměrňují proudění vzduchu po stranách vozu tak, aby z něj byl co největší užitek s co nejmenším aerodynamickým odporem.

Foto: McLaren

Kryt předního kola McLarenzu Speedtail

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám