Podle údajů výrobce zrychlí tato více než 2,3 tuny těžká limuzína na stovku za 3,7 sekundy. Přiznám se, je to poprvé, co mám příležitost zadupnout plyn do podlahy u auta s udávaným časem sprintu na stovku pod čtyři sekundy - a jsem ohromen.

I přes extrémní hmotnost je tu totiž pořád 6,6l dvanáctiválec, který nabízí 608 koní a 800 N.m točivého momentu. Takže mě zrychlení tlačí do sedačky až do tachometrových 250 km/h.

V u chvíli začne kvůli elektronickému omezovači rychlosti plynule vadnout a virtuální ručička tachometru se zastaví na hodnotě 260 km/h. Celé to trvá jen o chloupek přes 23 vteřin.

BMW M760Li xDrive

Inspirace saky podnikatelů 90. let je nepopiratelná. Barva přesto má jedno plus - zevnitř není vidět.

FOTO: Jan Handrejch, Právo

Dvoustovku ale má M760Li na tachometru za nějakých dvanáct sekund; dalších 11 s potřebuje na zbývajících 60 km/h. A to zejména proto, že s rostoucí rychlostí roste odpor vzduchu exponenciálně.

Pokud bych tyhle disciplíny zkoušel na veřejné silnici, a pokud by mě při rychlosti nad 180 km/h zaregistrovala dálniční policie, dle § 125c zákona 361/2000 Sb. by v sázce bylo mé řidičské oprávnění minimálně na půl roku s pokutou 5-10 tisíc korun. Naštěstí na to máme letiště.

Je tedy taková síla zbytečná? V žádném případě. Plyn na podlahu totiž sešlápnout můžete, ale také nemusíte. Vysoký výkon je svým způsobem osvobozující právě proto, že ho nemusíte používat, ale že ho máte kdykoliv k dispozici, např. pro bezpečné předjetí pomalejšího vozidla.