Hlavní obsah

Losangeleské muzeum vystavuje historická japonská auta

Japonský automobilový průmysl slavil vloni 100 let existence - první auto tam bylo vyrobeno v roce 1917. Petersenovo automobilové muzeum v Los Angeles nyní vystavuje japonská auta z historie, ale i upravené vozy ze současnosti.

Toto video už bohužel nemůžeme přehrávat z důvodu vypršení internetové licence

BEZ KOMENTÁŘE: Výstavy odhalují historii i současnost japonských automobilů Video: AP

 
Článek

„Jedna z výstav se zabývá historií japonských aut, to jest vozy z roku 1970 a staršími. To byla doba, kdy japonský automobilový průmysl zažíval největší rozmach a stával se dominantním na celosvětovém trhu,” říká Leslie Kendall, šéfhistorik Petersenova automobilového muzea.

Druhá výstava se zabývá upravenými auty. „Je to moderní ekvivalent hot-rodů z 50. a 60. let - auta, která imponují mladým, která spolknou obrovské množství času a energie,” přibližuje Kendall. V kombinaci tyto dvě výstavy podle něj nabízejí novou perspektivu na japonskou automobilovou kulturu.

K nejzajímavějším vystaveným strojům patří Toyota 2000 GT z roku 1967, která byla prvním japonským sporťákem. Tenhle vůz si zahrál i v bondovce Žiješ jenom dvakrát se Seanem Connerym, a to v kabrio-verzi. Ta vznikla speciálně pro film, protože 188 cm vysoký Connery se do kupé prostě nevešel.

První toyota se nejmenovala Toyoda

Také je k vidění replika první vyrobené toyoty vůbec - vozu Toyoda AA z roku 1936. Písmeno d ve jméně není překlep - zakladatel automobilky Kiichiro Toyoda se takto jmenoval a slabiku „ta” na konci použil až při založení firmy Toyota Motor Company v roce 1937.

A proč právě v USA? Japonská auta jsou tam totiž velmi oblíbená. Jen v letošním roce pochází šest nejprodávanějších aut (mimo pick-up trucky) na americkém trhu z Japonska; vede Toyota Camry.

Muzeum do USA dopravilo exponáty za spolupráce automobilek Nissan a Mitsubishi a návštěvníci se na ně mohou podívat až do dubna příštího roku.

Reklama

Výběr článků

Načítám