Pamatujete na varšavu, poválečné auto z komunistického Polska, které vzniklo jako licenční kopie GAZ M20 Poběda? Vůz celým jménem FSO Warszawa se vyráběl v letech 1951–1973 a vzniklo jich víc než čtvrt miliónu kusů.

Varšavu nahradil Polski Fiat 125p a její jméno se pak používalo pro označení polského hlavního města, nikoliv auta. Až do nynějška – představení kreace polské firmy KHM Motor Poland nazvané Warszawa M20 GT.

Warszawa M20 GT

Warszawa M20 GT

Jako základ pro svou stavbu ovšem nezvolili vůz sovětské provenience, nýbrž vůz, který je pro některé ztělesněním amerického snu – Ford Mustang GT. Zamaskovali to ale vážně perfektně, alespoň zvenčí – jediná dvě místa, která Mustang prozrazují, jsou prolisy na bocích v úrovni klik a v předních rozích vozu to jsou mlhovky s blinkry.

„Naším hlavním cílem bylo to, aby Warszawa M20 GT stylem navázala na původní varšavu, ale zároveň aby nezapomínala na současné trendy,” stojí na webu výrobce. Motorem však hotový vůz odkazuje spíš na staré pořádky – pod kapotou pracuje pětilitrový osmiválec Coyote o výkonu 420 koní.

Warszawa M20 GT

Warszawa M20 GT vedle původního FSO Warszawa z 50. let

Zezadu nejde mustang poznat už vůbec, zejména protože vůz dostal světla z Mercedesu AMG GT. Místem, kde americké základy poznáte nejsnáze, je interiér. Základní tvary palubní desky zůstaly, jen středová konzole uvolnila místo tabletu.

Firma KHM na voze spolupracovala s Technickou univerzitou v Krakově, jak uvádí Robert Hadas, jeden z vlastníků společnosti. Roční kapacita výroby – tedy přesněji, přestaveb mustangů – je údajně okolo deseti kusů.

Warszawa M20 GT

Warszawa M20 GT

„Ještě nemůžu říct cenu, záleží to na množství objednávek (...) výbavě auta a síle motoru,” dodal Hadas a naznačil tak, že 420 koní (resp. 450, pokud by za základ pro přestavbu posloužil faceliftovaný mustang GT) nemusí být konečná. Např. tuner Hennessey nabízí pro mustang sadu úprav, jejímž středem je kompresor; výkon motoru po její instalaci je 800 koní.