V 16 zemích západní Evropy (v tabulce označeny *) připadá na 1 km dálnic v průměru 3969 automobilů. "Zatíženost dálniční sítě v ČR je tedy, zejména s přihlédnutím zvýšenému tranzitu nákladních vozů po vstupu ČR do EU a zavedení mýtného v Rakousku a Německu, mnohem vyšší než v těchto zemích," uvádí v tiskové zprávě ředitel sekretariátu českého Sdružení automobilového průmyslu Antonín Šípek.

ČR se tak drží na úrovni Austrálie, Argentiny či Řecka. Ještě horší situace než v ČR je podle VDA v Polsku, kde na 1 km dálnice připadá 28 110 vozidel. Nejhůře ze sledovaných zemí je na tom Rumunsko, kde na 1 km dálnice připadá 30 876 osobních automobilů.

"Obdobná situace je v zatíženosti "klasické" silniční sítě, kde z 32 vybraných zemí figuruje ČR s počtem 68 osobních automobilů na 1 km silnic na 28. místě," uvádí Šípek. Průměr tohoto ukazatele v 16 zemích západní Evropy  je 51 osobních automobilů na 1 km silnic.

Počet osobních automobilů
Poř. stát na 1 km dálnice na 1 km silnice
1. USA 1462 21
2. Slovinsko 1779 42
3. Dánsko* 1895 26
4. Mexiko 2061 41
5. Jižní Afrika 2077 11
6. Švýcarsko* 2208 54
7. Portugalsko* 2333 63
8. Francie* 2443 34
9. Turecko 2474 13
10. Rakousko* 2534 31
11. Ukrajina 2547 33
12. Švédsko* 2549 19
13. Chorvatsko 2587 46
14. Belgie* 2819 32
15. Nizozemsko* 3250 57
16. Korea 3544 107
17. Německo* 3721 205
18. Finsko* 3766 29
19. Slovensko 4521 32
20. Itálie* 5199 72
21. Maďarsko 5554 18
22. Austrálie 7214 25
23. ČR 7241 68
24. Argentina 7688 25
25. Řecko* 7772 33
26. Španělsko* 8039 29
27. Japonsko 8241 47
28. V. Británie 8532 79
29. Norsko* 9664 21
30. Irsko* 15 200 16
31. Polsko 28 110 30
32. Rumunsko 30 876 16
Zdroj: VDA