Že vysokovýkonná sportovní auta a ekologie nejdou moc dohromady? Podívejte se na značku Ferrari, nejznámějšího výrobce sporťáků na světě. V roce 2004 patřila k prvním automobilkám, které přešly na ekologičtější vodou ředitelné laky.

Nyní dělá další krok - snižuje teplotu, při které se zapéká finální bezbarvý lak na karoserii, a to ze 150 na 100 stupňů Celsia. To znamená, že je proces méně náročný na energii, a tudíž se jí méně spotřebuje.

Je to možné díky nové technologii, nazvané Low Cure. Pryskyřice, které jsou součástí laků, obsahují nový vytvrzovač, díky kterému je možné lak zapékat na nižší teplotu.

K dalším výhodám patří menší hydrofobicita laku (neochota integrovat s vodou) a mechanická i chemická odolnost. Technologie také umožňuje zapékat lak na karbonových a kompozitových dílech spolu s plechem, což znamená jednotnější barvy na různých dílech karoserie.