Hlavní obsah

Ferrari si nechává patentovat čtyřválcový motor s elektrickým turbem

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Automobilka Ferrari podala k Evropskému patentovému úřadu žádost o patent turbodmychadla, kde turbína vyrábí elektřinu z energie výfukových plynů a kompresor stlačuje nasávaný vzduch. Údajně by to mohla být indicie, že Ferrari pracuje na nástupci modelu Dino.

Foto: Ferrari

Ferrari 488 GTB je jedním ze současných modelů značky s přeplňovaným motorem.

Článek

Automobilka Ferrari vyvíjí elektrické turbodmychadlo, pravděpodobně pro použití u řadového čtyřválce. Odhalují to patentové obrázky, které zveřejnil Evropský patentový úřad.

Pokud v obrázku čteme správně, Ferrari ve své podstatě nahradilo hřídel turbodmychadla generátorem a elektromotorem. Princip funkce systému je takový, že výfukové plyny roztáčejí turbínu, která otáčí generátorem. Vyrobená elektřina je pak ukládána v bateriích.

Foto: Evropský patentový úřad

Patentový obrázek elektrického turbodmychadla Ferrari

Z nich může být použita dvěma způsoby. Jednak může pohánět kola vozidla. A za druhé může otáčet elektrokompresorem – tak zní přesný název zařízení, které v tomto případě, a také u Audi SQ7 TDI, stlačuje nasávaný vzduch.

Benefit elektrokompresoru oproti klasickému turbodmychadlu je jasný – prodleva motoru v reakci na plynový pedál je výrazně zmenšena. Například u zmíněného audi je elektrokompresor použit jen z tohoto důvodu; slouží pouze v nízkých otáčkách a k tomu, aby motoru dodal víc vzduchu, než se „nadechnou“ konvenční turba.

Ferrari však bude na rozdíl od Audi vyrábět elektřinu také z energie výfukových plynů, která by jinak doslova vylétla výfukem. Jiný slovy to znamená, že v případě italského výrobce nejde pouze o rekuperací při brždění vozidla.

Foto: Ferrari

Ferrari 488 GTB

Pořád to ale bude čtyřválec, myslíte, že do ferrari nepatří? Nebude to první řadový čtyřválec ve vozech Ferrari. Tím prvním byl dvoulitr navržený motorářem Aureliem Lampredim v 50. letech minulého století. Používal se ve formuli 2 a v závoďácích světového šampionátu sportovních vozů.

Použití tohoto nového motoru je však zatím nejasné. Podle webu Carscoops by to mohla být indicie, že Ferrari pracuje na novém „základním“ modelu, duchovním nástupci někdejšího dina. Anebo se také můžeme dívat na nové pohonné ústrojí pro Alfu Romeo a Maserati. Jasno bude za pár let.

Reklama

Výběr článků

Načítám