Hlavní obsah

Ferrari 250 GTO s vavříny z Targa Florio se může prodat za víc než miliardu

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Tohle Ferrari 250 GTO by Scaglietti je třetí z 36 vyrobených a za jeho volantem seděl mimo jiné Phil Hill. V letech 1963 a 1964 vyhrálo Targa Florio, a přestože je to závoďák, dodnes má původní motor a převodovku. Může se prodat za více než 45 miliónů dolarů.

Toto video už bohužel nemůžeme přehrávat z důvodu vypršení internetové licence

BEZ KOMENTÁŘE: Ferrari 250 GTO by Scaglietti jde do dražbyVideo: RM Sotheby's, Reuters

 
Článek

Není slavnějšího ferrari než 250 GTO. Jistě, můžete argumentovat LaFerrari nebo F40, ale tahle auta jsou jen potomky slavného 250 GTO. Podle řady názorů také není krásnějšího ferrari než 250 GTO. To dohromady znamená, že není více ceněného ferrari než 250 GTO.

Vůz, který před námi stojí dnes, je třetí z pouhých 36 vyrobených kusů. Má číslo šasi 3413 GT a v roce 1962, kdy bylo vyrobeno, se účastnilo závodu Targa Florio jako testovací vůz továrního týmu Ferrari. Řídil ho Phil Hill.

Foto: RM Sotheby's

Ferrari 250 GTO by Scaglietti

Závodní historie vozu je ohromující

Následně změnilo majitele; koupil ho Edoardo Lualdi-Gabardi, jeden z nejváženějších zákazníků-závodníků Ferrari té doby, a ještě v roce 1962 s ním vstoupil do 10 závodů. Vyhrál devět z nich a v tom posledním skončil druhý.

Později vůz putoval ke Giannimu Bulgarimu, který vedl klenotnickou společnost Bulgari od 60. do 80. let, a později ke Corradu Ferlainovi. V té době GTO vyhrálo závod Targa Florio v letech 1963, resp. 1964.

Kromě těchto epických podniků se účastnilo dalších dvaceti závodů, z nichž všechny dokončilo a ani jednou nehavarovalo. A v roce 1964 dostalo současnou karoserii, označovnou Series II, u karosárny Scaglietti.

Foto: RM Sothebys

Ferrari 250 GTO by Scaglietti

I zbytek jeho historie je pečlivě zdokumentován; putovalo po garážích prominentních zákazníků ferrari. V té době nikdy nebylo zrenovováno, má stále svůj původní motor i převodovku, což je u závodního auta obdivuhodné. „Pouze” bylo udržováno v perfektním stavu.

I to je důvod, proč se možná díváme na nejdražší auto, které kdy bylo nabídnuto na veřejné aukci. Agentura Reuters píše, že je očekávána výsledná cena vyšší než 45 miliónů dolarů, tedy lehce přes jednu miliardu korun.

Foto: RM Sothebys

Ferrari 250 GTO by Scaglietti

Taková očekávání nejsou nemístná. V roce 2014 změnilo majitele jiné Ferrari 250 GTO z roku 1962 a prodalo se za 38,1 miliónu dolarů, což tehdejším kurzem bylo zhruba 777 miliónů korun.

GTO by Scaglietti s číslem šasi 3413 GT bude k mání v aukci Monterey 2018, pořádané letos koncem srpna domem RM Sotheby's. Vyvolávací cena zatím není známa.

Rekord v ceně drží jiné 250 GTO, prodané mimo aukci

Ovšem na světě se najdou i transakce, kdy za jedno auto někdo zaplatil více; výše popsané GTO má šanci na rekord „jen” v aukčních prodejích. Aktuálně nejdražším autem světa se před několika týdny stalo - jak jinak - Ferrari 250 GTO, a to s cenou 80 miliónů dolarů, tedy 1,77 miliardy korun.

Podle webu Autoforum, který tuto zprávu přinesl, si ho koupil šéf firmy WeatherTech David MacNeil. Tato firma je velmi úspěšná ve výrobě a prodeji ochranných pomůcek, nejznámější je ale výrobou gumových rohoží do aut.

Reklama

Výběr článků

Načítám