Na konkrétní informace a podobu vozu si budeme muset nejspíše počkat do zářijového frankfurtského autosalónu, nebo za rok opět v Detroitu. Kupátko C30 má být o 200 mm kratší než S40. [test]

Volvo v Detroitu novinářům promítlo krátký snímek, ve kterém je možné spatřit siluetu budoucího vozu. Video naznačilo, že novinka bude designově vycházet ze studií SCC a 3CC, kterou v Detroitu představila.

První osmiválec pro Volvo

Svůj model XC90 automobilka vybavila osmiválcovým motorem do V s úhlem 60 stupňů naproti tradičnějším 90.  Prvním podobným motorem v historii automobilky. Není se čemu divit, neboť ve Spojených státech je celých 30 % prodaných vozů třídy SUV vybaveno osmiválcovými motory. Volvo letos předpokládá vyrobit s tímto motorem 15 tisíc vozů a z toho 75 procent chce prodat v USA, kde je největší trh pro osmiválce. Po Spojených státech následují Kanada a Mexico, čtvrté místo patří Německu.

Nový benzínový osmiválec má objem 4,4 litry a disponuje výkonem 232 kW. Maximální točivý moment dosahuje hodnoty 440 Nm při 3900 ot./min. Již při 2000 ot/min. nabízí točivý moment 370 Nm. Motor splňuje americkou emisní normu ULEV II. Agregát je dlouhý 754 mm a široký 635 mm.

XC90 v pětimístném provedení zrychlí z 0 na 100 km/hod za 7,3 sekundy. Na 100 km spotřebuje 13,3 litrů paliva. Maximální rychlost udává hodnotu 210 km/hod, respektive 190 km/hod v USA.

 

Zpravodajství z NAIAS Detroit 2005 připravujeme ve spolupráci s: