Hlavní obsah

Toyota NCSV: zapomenutý koncept, který možná inspiroval značku Seat

Toyota ukázala koncept NCSV na přelomu tisíciletí jako auto pro mladé lidi, kteří mají rádi videohry a chtějí nekonvenční, ale pořád praktické auto. Sériové verze se nedočkal, ale Seaty Altea, Toledo a Leon jsou nápadně podobné.

Foto: Toyota

Toyota NCSV

Článek

Budeme-li hledat nejvzácnější kategorii karoserie, nenajdeme kupé ani kabriolet. Velmi pravděpodobně je, alespoň v dnešní době, nejvzácnější tzv. shooting brake. Je to v podstatě kupé zkřížené s kombíkem, někdy zvané dvoudveřovým kombi. A ano, hádáte správně, patří sem i Trabant Kombi.

Kromě něj můžeme za shooting brake označit Ferrari FF nebo BMW Z3 Coupé. Dnes však bude řeč o pozapomenutém konceptu Toyoty, jehož vzhled by však člověk přisoudil spíš Seatu - konceptu jménem NCSV, který se představil na tokijském autosalonu na podzim roku 1999 a následně i v Ženevě v březnu 2000.

Foto: Toyota

Toyota NCSV

Toyota NCSV byla navržena „pro generaci třicátníků, kterou fascinoval svět elektroniky a počítačových her a která hledala netuctové vozy,” stojí v tiskové zprávě Toyoty. I hlavní inženýr Takeshi Yoshida „zdůrazňoval, že je to vůz určený pro řidiče, kteří si potrpí na nekonvenční, avšak praktická řešení,” dočítáme se dále v tiskové zprávě.

Na NCSV je zajímavé, jak moc se snaží vypadat jako kupé. Všimněte si C-sloupku, který je silně skloněný a designově velmi výrazný - jako by se snažil maskovat, že netvoří konec karoserie. B-sloupky, tedy ty za hranou předních dveří, vůz nemá, a ve skutečnosti končí D-sloupky úplně vzadu.

Foto: Toyota

Toyota NCSV

Interiér je pětimístný a na svou dobu značně futuristický. Všimněte si velké černé plochy na středové konzoli, která na první pohled připomíná dnes běžné displeje infotainmentu. Displeje tu skutečně jsou, řidič má před sebou jeden, který tvoří přístrojový štít, a druhý může využívat spolujezdec.

V kabině byl ještě třetí displej, který byl sklopný a sloužil cestujícím vzadu. Zadní sedačky byly sklápěcí a jak vidno na fotografii, po jejich složení se otevřel docela velký prostor pro náklad - jeho délka byla 150 cm.

Foto: Toyota

Toyota NCSV

Dozvídáme se také, že zadní lavici bylo možné posouvat dopředu či dozadu v rozsahu 12 centimetrů podle toho, jestli jste zrovna potřebovali víc prostoru pro náklad, anebo pro posádku. Ani dobová tisková zpráva však nehovoří o tom, jaký motor či jaké palivo mělo NCSV pohánět.

A proč nám tohle auto připomíná Seaty? Až na to, že má jen jeden pár bočních dveří, vypadá NCSV jako Seaty Toledo, Leon a Altea z let 2004-2015, které od sebe rychle rozeznat není vůbec snadné.

Foto: Profimedia.cz

Seat Toledo (gen. 5P)

Reklama

Výběr článků

Načítám