Hlavní obsah

Lamborghini Urus se ukázalo v Česku, je vyprodané na více než rok dopředu

Novinky, Martin Žemlička

Lamborghini Urus, nejsportovnější SUV světa, se krátce po ženevské premiéře mihlo v Česku. V pražském showroomu jej vystavil dovozce. Český importér má na tento model 30 závazných objednávek, čekací doba činí více než jeden rok.

Foto: Petr Hloušek, Právo

Lamborghini Urus

Článek

Ozářený reflektory ve smíchovském autosalonu vypadá žlutý Urus na 23palcových kolech se čtyřmi koncovkami výfuku a výraznou přední maskou vskutku impozantně. Dokonale maskuje, že jde o automobil postavený na stejné platformě jako Porsche Cayenne, Bentley Bentayga, VW Tiguan nové generace (ukáže se zanedlouho) a Audi Q7 (a Q8, které se rovněž chystá na svůj světový debut).

Urus je italsky extravagantní, vypadá jako supersport a svými výkony jím i je. Jistě, jde o těžké a relativně vysoké auto, nedostatkem výkonu ani jízdním nadáním ale trpět nebude. Prezentace byla statická, ale urus jsme si alespoň nastartovali a párkrát prošlápli plyn. A víte co, zní skvěle, velice podobně jako ostatní lamborghini, byť ne tak šíleně jako dvanáctiválcové modely.

Foto: Petr Hloušek, Právo

Lamborghini Urus

Krásný kokpit, ale méně místa pro hlavu

Vnitřek má některé prvky shodné s Audi Q7, displeje mají jinou grafiku, ale jsou stejně velké a nejspíš je dodává stejná firma. Vše je skvěle zpracované, volant potažený alcantarou se skvěle drží a výsuvné červené tlačítko pro nastartování motoru je detailem jak ze stíhačky. Vzadu je místa dost, ale pokud máte 180 centimetrů a více, nesednete si v druhé řadě pohodlně. Kufr je mělký, ale stačí.

Žlutý Urus zapůjčila na dva dny samotná automobilka. Jde o nultou sérii, protože standardně bude výroba spuštěna až na podzim. Pokud si auto objednáte nyní, dočkáte se v polovině příštího roku. Tuzemský importér má 30 závazných objednávek.

Urus je velice rychlý. Na stovku zrychlí za 3,6 sekundy a na dvoustovku za 12,8 s. Maximální rychlost činí 305 km/h. Bez zajímavosti jistě není ani fakt, že ze stokilometrové rychlosti dokáže zastavit na 33,7 metrech.

Foto: Petr Hloušek, Právo

Lamborghini Urus

Pod kapotou je vidlicový osmiválec o objemu 4,0 litru o největším výkonu 650 koní (484 kW) při 6000 otáčkách. Pod pravou nohou máte rovněž 850 Nm (2250-4500 otáček). Všechna síla se posílá přes osmistupňový automat ZF na všechna kola přes diferenciál Torsen. Normálně je rozdělení výkonu 40:60, ale dokáže měnit plynuje tento poměr až k tomu, aby vepředu bylo 70 procent, nebo vzadu 87 procent.

Přesun sil lze měnit pomocí ovladače. V nabídce jsou tyto režimy: Strada pro silnice, pak Sport a Corsa, Neve (sníh), Terra (off-road), Sabbia (písek) a Ego (nastavitelný). Zadní kola jsou natáčecí. Aby auto, které není zrovna lehké – 2,2 tuny – bylo pod kontrolou, jsou standardem karbon-keramické brzdy o průměru 440 mm, které krotí vpředu desetipístkové a vzadu šestipístkové třmeny.

Foto: Petr Hloušek, Právo

Lamborghini Urus

Základ za 4,2 milióny

Standardem jsou 21palcová kola, automobil na fotografiích má „třiadvacítky”, maximem je pak ještě o palec větší rozměr. Což je celkem děsivé, ale vzhledem k aktivnímu odpružení by to nemusel být takový problém na rozbitých cestách (záměrně nepíšeme českých, protože rozbité silnice v mnohdy horším stavu než ty naše jsou po celém světě).

Základní cena činí 4,3 miliónu korun. Další desítky a stovky tisíc lze utratit za příplatkovou výbavu. V nabídce je jediná motorizace, a tak tomu podle zástupců Lamborghini několik let bude (minimálně do roku 2020). Menší ani naopak větší SUV italská značka nechystá.

Foto: Petr Hloušek, Právo

Lamborghini Urus

Reklama

Výběr článků

Načítám