Kdo někdy pracoval ve vývoji, potvrdí problém, který vzniká s výrobou testovacího jednokusového výrobku. Tyto potíže samozřejmě překonat jdou, ale za cenu opravdu velkých nákladů a obtížného domlouvání. Mnohem jednodušší je řešení vnitropodnikové nebo on-line.

A tak divize Porsche Classic, která se stará o historický základ značky, archivuje dokumentaci, restauruje vozy své i zákazníků, přistoupila na 3D tisk. Stačí vytvořit v CAD programech 3D maketu potřebného výrobku a tu pak nechat vyrobit na 3D tiskárně. Což jde klidně on-line u specializované firmy.

Zadávat do výroby každý z těchto dílů jako jediný kus by vyšlo na ohromné peníze.

Zadávat do výroby každý z těchto dílů jako jediný kus by vyšlo na ohromné peníze.

FOTO: Porsche

Pár příkladů za všechny. Porsche 959 je auto, které je neskutečně ceněné pro svou krásu, sílu, rychlost, ale i vzácnost, protože se jich vyrobilo jen 292 kusů. Jeden vůz má však zničený pedál spojky. A tak byl formou nanášení kovového prachu pomocí 3D tiskárny vyroben díl nový. Stejně tak firma udělala i držák zrcátka pro model 911 Speedster.

V současné době má divize Porsche Classic v databázi asi dvacet hotových výkresů takových součástek. Ty hodlá rozšířit na celkem solidní základ, který by se v případě potřeby jen vyjmul z databáze a nechal se na 3D tiskárně vyrobit v případě, že by zákazník takový díl potřeboval.