Hlavní obsah

Upravené Audi RS5-R přijede do Ženevy. Je rychlé jako supersporty

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Novinka německého tunera ABT Sportsline má pod kapotou 530 koní a má zvládnout stovku za 3,6 vteřiny. Představí se na Ženevském autosalonu a je možné, že už je vyprodaná - má vzniknout pouhých 50 kusů. Všechny budou mít patřičnou plaketku v kabině.

Foto: ABT Sportsline

ABT Audi RS5-R má vpravdě agresivní vzezření.

Článek

Německý tuner ABT Sportsline na největší evropský autosalon přiveze svou novinku, která je parametry nebezpečně blízko skutečným supersportům. A velmi podobně bude i vzácná - má vzniknout pouhých 50 kusů.

Sériové Audi RS5 dostalo 2,9l šestiválec od Porsche, který pracuje také v Panameře a Cayenne ve verzích S. V Audi motor nabízí 450 koní a 600 Nm. U ABT z něj dostali dalších 80 koní a 90 Nm, celkem tedy 530 koní a 690 Nm.

Foto: ABT Sportsline

ABT Audi RS5-R

To znamená i zlepšení v čase zrychlení na stovku - místo původních 3,9 vteřiny má tato disciplína RS5-R zabrat jen 3,6 vteřiny. Maximální rychlost oznámena nebyla, ale dá se očekávat, že mezi možnostmi bude posunutí či odstranění sériového omezovače, který vůz zastaví na 280 km/h.

Nový je i podvozek - odpružení nese značku ABT a je výškově nastavitelné. Místo sériových 19” kol dostalo RS5-R jednadvacetipalcová s pneumatikami o rozměru 275/25 ZR21. Jak jistě tušíte a jak to i vypadá z fotek, české silnice nebudou na těchto kolech slast.

Foto: ABT Sportsline

ABT Audi RS5-R

Fotky ukazují také zelený perleťový lak, ve kterém RS5-R jistě snadno poznáte na každém parkovišti. Pomáhá také bodykit, který obsahuje nové nárazníky, křidélka na stranách toho předního, dva páry karbonových koncovek o průměru 102 mm v rozích toho zadního, nové prahy a křidélko na víku zavazadelníku.

Upraven byl také interiér, který dostal nové čalounění, nezbytná loga RS5-R a plaketku „1 of 50”. Podívat se do něj však zatím bohužel nemůžeme. Také neznáme cenu a nevíme, kolik ze zmíněných padesáti kusů je ještě k mání. Ženevský autosalon, z nějž budeme reportovat, jistě řekne víc.

Reklama

Výběr článků

Načítám