Nový Passat poslem budoucnosti vozů s dvojitým V ve znaku. Přední část není ničím jiným než praktickým obrazem, který jsme mohli vidět u studie Concept C. Chromovaná čtyřlamelová maska chladiče, které dominuje robustní znak automobilky, má tvar lichoběžníku. Výrazově se toto provedení nápadně podobá novému designovému vyjádření koncernové sestřičky Volkswagenu Audi.

.: klikni pro spuštění flashové přílohy

S každou novou generací nabízejí automobily více prostoru, což je umožněno nárůstem vnějších rozměrů. To platí i u šesté generace Passatu. Karosérie je dlouhá 4,77 metru, což představuje nárůst o 62 mm. Šířka vozu je 1,82 metru (+74 mm) a výška 1,47 metru (+10 mm). Rozvor má novou hodnotu 2,71 m, což je o 6 mm více než u předchozího modelu. Základní objem zavazadlového prostoru vzrostl o 90 litrů na slušných 565 litrů. Volkswagen rovněž uvádí, že u novinky byla zlepšena torzní tuhost karosérie o 57 procent.

Životopis modelu Passat
Narozen červenec 1973
První rok prodeje 1974 prodáno 133 tisíc vozů
Milión prodaných vozů prosinec 1976
Facelift první generace 1977
Celkem prodáno 2,6 mil. Passatů první generace
Druhá generace  listopad 1980
Facelift druhé generace 1985
Třetí generace  jaro 1988
Celkem prodáno  1,6 mil. Passatů třetí generace
Pět miliónů prodaných vozů  červen 1990
Čtvrtá generace  léto 1993
Pátá generace 1996
Facelift páté generace  říjen 2000
Do října 2004 vyrobeno celkem  13 miliónů vozů

Základním benzínovým agregátem bude čtyřválcová jednotka o výkonu 75 kW. Další čtyři motory se u Passatu objevují poprvé. Čtyřválcové jednotky FSI s přímým vstřikem paliva disponují výkony 85, 110, 147 a 184 kW v případě šestiválcového motoru o objemu 3,2 l, který bude vrcholem nabídky zážehových agregátů na konci příštího roku.

Dieselové motory zastupují tří agregáty TDI, které se rovněž pro Passat novinkou. Jejich výkony jsou 77, 103 a 125 kW. Všechny budou postupně nabízeny s fitrem pevných částic. Nejvýkonější vznětová jednotka bude vybavena novou generací přímého vstřiku paliva s piezzo-elektrickými vstřikovači a dvěma vyvažovacími hřídeli. O převod rychlostí se budou starat šestistupňový automat či dvouspojková převodovka DSG.