Společný projekt BMW Group a PSA Peugeot Citroën zahájily před dvěma roky a v minulých dnech představily první plody své práce. Nové zážehové čtyřválcové motory budou dodávány pod kapoty vozů Peugeot, Citroën a budoucích modelů MINI. Automobilky předpokládají, že roční produkce těchto agregátů by měla dosahovat jednoho miliónů kusů ročně.

Představenými agregáty jsou nepřeplňovaný motor, vybavený rozvody s proměnlivou geometrií, o obsahu 1,6l a výkonu 85 kW a motor s přímým vstřikem paliva, přeplňovaný turbokompresorem, o obsahu 1,6l a výkonu 105 kW.

Technika použitá v motorech
  • rozvody s proměnlivým zdvihem ventilů
  • olejové čerpadlo s řízeným výtlakem
  • pohon příslušenství jednoduchým řemenem
  • hlava válců odlévaná metodou "ztracené formy"
Zlepšení
  • přímé vstřikování paliva pro optimalizaci výkonu
  • turbokompresor Twin-Scroll pro zlepšení odezvy a jízdního pohodlí
  • odpojitelné vodní čerpadlo pro snížení spotřeby paliva a emisí