Konkrétně s tím mimo jiné souviselo představení hned několika automobilových novinek: minivanu Scénic II, kupé - kabrioletu v jednom, což je další z verzí modelové řady Mégane II, inovovaného vozu Kangoo, až osmimístného minibusu v řadě Trafic a zušlechtěného nejvýkonnějšího Clia s šestiválcem pod kapotou. Svou image některými úpravami a změnami však vylepšuje též Laguna.

Scénic má náskok

Zatímco velcí rivalové Renaultu - Ford a Volkswagen - se v Ženevě pochlubili svými minivany (Focus C-MAX a Touran) vůbec poprvé v této automobilové třídě, francouzská automobilka tam už předvedla Scénic druhé generace. Vůz se protáhl o 80 mm na celkových 4,25 m. Z toho posádka těží zvlášť v interiéru, který je prostornější ve všech ohledech.

Do zavazadlového prostoru, který podle postavení zadní řady sedadel může nabízet objem od 430 do 480 l, je umožněn přístup rovněž vyklápěcím oknem pátých, zadních výklopných dveří. Není bez zajímavosti, že po vzoru velkoprostorového modelu Renault Espace bude také Scénic k mání nejen v pětimístném, nýbrž i v prodlouženém sedmimístném provedení Grand.

Pro Scénic II je alternativně určena bohatá škála motorů. Jedná se o tři benzínové 16ventilové čtyřválce 1,4 l (72 kW), 1,6 l (85 kW) a 2,0 l (100 kW) a dále o dva přeplňované čtyřválcové diesely 1,5 l dCi (ve dvou výkonových verzích 59 resp. 74 kW) a 1,9 l dCi (88 kW). Pohánějí výhradně přední kola. Podle zástupců Renaultu se už nepočítá se "čtyřkolkou".

S obdobnou architekturou jako Scénic II, s níž nás však už oslovilo evropské Auto roku 2003 - tří a pětidveřové hatchbacky Mégane II, se na ženevském autosalonu přihlásil o slovo čtyřmístný model Coupé - Cabriolet. Jeho elektricky ovládaná pevná skládací střecha není na rozdíl od další obdobné novinky Peugeotu 307 CC - celokovová, nýbrž prosklená.

Sebevědomější Kangoo

Od svého uvedení na trh v říjnu 1977 zůstává Renault Kangoo v čele své třídy: do konce minulého roku se ho vyrobilo už bezmála 600 000 kusů. Jeho největšími konkurenty jsou Citroën Berlingo a Peugeot Partner.

Stejně jako ony i Kangoo prošlo letos modernizací. Jednoduché, funkční a praktické auto změnilo tvář především v přední části karosérie. Tím se dosáhlo dynamičtějšího výrazu. Uvnitř osloví uživatele mj. nová palubní deska, řada akustických vylepšení, nová sedadla i zvýšená bezpečnost například použitím protiblokovacího systému brzd (ABS) nejnovější generace či zavedením nového "skládacího" sloupku řízení, čímž se při nárazu omezuje možnost jeho průniku do kabiny a tedy i případného zranění.

Nejvýkonnější Clio

Renault navázal v Ženevě také na svou historii výjimečných sportovních vozů, a to novým šestiválcovým Cliem. Toto auto převzalo design z Clia nejnovější generace. Díky řadě změn se v něm snoubí potěšení z jízdy s neobvyklou úrovní výkonu. Tak třeba zrychlení z klidu na stovku zvládne za necelých šest sekund.

Clio V6 dostalo nový podvozek s 18palcovými pneumatikami. Zcela nový motor v nejvyšší verzi - benzínový 24ventilový třílitrový šestiválec - dosahuje maximálního výkonu 255 koní při 7150 otáčkách za minutu a největšího točivého momentu 300 Nm při 4650 ot./min. Šestistupňová manuální převodovka těží ze speciálně vyvinuté technologie s krátkým přemostěním, krátkým odstupňováním a ovládáním s krátkou dráhou páky. Renault Clio V6 a stejně tak model Sport 2,0 16V si i nejnáročnější vyznavači motorismu budou moci na základě nabídky několika balíčků estetických úprav karosérie a interiéru přizpůsobit doslova podle svého gusta.