Hlavní obsah

Designér supersportu Ferrari Enzo postavil další unikátní auto

Před lety stál Ken Okuyama u zrodu Ferrari Enzo nebo Ferrari P4/5. A tento designér poslední roky vyvíjí vlastní speciální vozy pod svým jménem. Vyrobí se jediný kus a ten je patřičně drahý.

Foto: Ken Okuyama

Ken Okuyama Kode0

Článek

Minulý rok představil Ken Okuyama vůz Kode57, lehoučký supersportovní otevřený automobil s vidlicovým dvanáctiválcem o objemu šest litrů.

Foto: Ken Okuyama

Ken Okuyama Kode57

Letos se na Pebble Beach objevil druhý model. Tentokrát uzavřené kupé Kode0. Auto tohoto bývalého zaměstnance dílny Pininfarina je jednoznačným odkazem na doby minulé, přesto patřící do nejvyšších pater automobilové slávy – Lamborghini Countach, Lamborghini Miura, Lancia Stratos a mnoho dalších úžasných kusů.

Základem je opět Lamborghini Aventador, ale karoserie je výrazně trojúhelníková. Výrazně. Prostě pořádný klín, který rozřízne vzduch jako břitva. Konstrukce je pro takový supersport klasická – základem je monocoque z uhlíkového kompozitu, kolem kterého jsou navěšeny další díly, včetně motoru, podvozku a karoserie.

Foto: Ken Okuyama

Ken Okuyama Kode0

Foto: Ken Okuyama

Ken Okuyama Kode0

Motor, jak jsme řekli, pochází z Aventadoru, takže jde o vidlicový dvanáctiválec o objemu 6,5 litru, který nabízí výkon 515 kW (690 koní) a točivý moment 690 Nm. K motoru je připojena sedmistupňová převodovka ISR. Auto je lehoučké – i s tak velkým agregátem váží 1550 kg, takže i zrychlení je skvělé. Na stovku vysprintuje za 2,9 sekundy.

Pokud se ptáte na cenu, tak tu Ken Okuyama nezveřejnil. Vyroben je tenhle jediný kus. Kdo přijde a nabídne dostatečně kulantní sumu, bude majitelem.

Foto: Ken Okuyama

Ken Okuyama Kode0

Foto: Ken Okuyama

Ken Okuyama Kode0

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám