U manuálu nedokáže auto vypnout klasický motor, když je zařazená rychlost. Je to logický nesmysl, který by znamenal pořádné problémy. Hybridní Hondy CRZ manuál měly, ale to byl trochu jiný a složitější systém.

V dobách, kdy se státy rozhodují zcela zakázat vozy s pouhým spalovacím motorem (viz nedávno Francie, která do roku 2040 zakáže prodej jakýchkoli aut, která nebudou alespoň hybridní), je vynález společnosti Schaeffler jakási záchrana pro většinu evropských řidičů, kteří vyznávají manuální převodovky.

Schaeffler P2 Module

Schaeffler P2 Module

FOTO: Schaeffler

Jde o modul, který v sobě spojuje elektromotor o výkonu 12 kW a dvě spojky. Ten se vsune mezi motor a převodovku a působí jako samostatná jednotka. Principem je, že dokáže za jízdy odpojovat spalovací motor, aniž by muselo být vyřazeno na neutrál. Při setrvačné jízdě se motor vypne a vozidlo rekuperuje energii.

Druhá možnost je, že může tzv. plachtit (mít ve spojce vyřazeno), i když je rychlost v převodovce zařazena. To vše do doby, dokud řidič nešlápne na plyn.

Schaeffler P2 Module

Schaeffler P2 Module

FOTO: Schaeffler

Elektromotor pracuje jako klasický mild hybrid ve 48voltovém provedení, kdy dokáže roztáhnout vozidlo až do nějakých 50 km/h, pomáhá při zrychlování nebo sám bude fungovat při parkování. Silnější verze s 26 kW a 100 Nm a 47 kW a 160 Nm jsou už ve vývoji, budou tedy jistě velmi zajímavou alternativou pro všechny firmy, které se nevzdají manuálů.

P2 Module se bude ještě letos vyrábět v Číně a jeho zásadní výhodou bude snížení spotřeby o zhruba 20 % oproti konvenčnímu spalovacímu zážehovému motoru.

Zároveň výrobce uvádí, že by mohl tímto systémem nahradit dnes tak propagované, ale silně složité přeplňování, které má problémy s účinností od nejnižších otáček. V případě modulu je vše vyřešeno automaticky.