Novinka ingolstadtské automobilky se na českém trhu objeví ve druhém čtvrtletí roku 2005. Oproti dosluhujícímu modelu povyrostla na 4,93 metru (předchozí 4,79 m), je širší 1,86 (1,81) a nižší 1,45 m (1,46). Cestujícím nabídne díky rozvoru 2,84 metru (2,76 m) více místa. Pro zavazadla je připraven prostor s dvojitou podlahou o základním objemu 565 litrů. Po sklopení zadních sedaček pak vzroste až na 1660 l.

V nabídce na přání nebudou chybět samonatáčecí světlomety či systém přizpůsobivého pneumatického pérování, který tvoří vzduchové vzpěry kol a elektronicky řízený systém tlumení. Nabízí několik možnosti nastavení od sportovního až po komfortní. V základu je naproti tomu stabilizační systém ESP.

TIP:  Interiér Audi A6 Avant v detailu

Pod kapotou nové Audi A6 může být jeden z pěti výkonných šesti- a osmiválcových agregátů. Zážehové jednotky reprezentují osmiválec 4,2 l disponující výkonem 246 kW a točivým momentem 420 Nm a dva šestiválce o objemu 3,2 FSI a 2,4, jejichž výkony jsou 188 a 130 kW a maximální točivý moment 330 a 230 Nm. Vznětovými motory, které mohou být na přání vybaveny filtrem pevných částic, jsou šestiválce 2,7 a 3,0 TDI s výkony 132 a 165 kW a točivým momentem 380 a 450 Nm.

O převod výkonu na kola se starají manuální šestistupňové převodovky, šestistupňový automat tiptronic nebo bezestupňový automat multitronic. Poháněna jsou přední nebo všechna kola. Vepředu je zavěšení kol řešeno pomocí čtyřprvkové nápravy, vzadu jsou trojúhelnikové závěsy známé z A8. Jistotu při ovládání vozu umocňuje posilovač řízení servotronic s měnícím se účinkem v závislosti na rychlosti jízdy.