Hlavní obsah

Panoz plánuje elektrický závoďák i silniční speciál

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Značku Panoz znají všichni milovníci motosportu. Závodní speciály Panoz se zúčastňují mnoha světových soutěží světového věhlasu. Panoz ale hodlá změnit svou strategii. Přesune se k elektrice a začne dělat i elektrický sporťák pro silnice.

Foto: Panoz

Panoz GT-EV

Článek

S auty Panoz se na silnicích moc nesetkáte. Sice během let postavili pár modelů, ale byly to spíš podivné hříčky designu, i když s dobrou technikou. Ovšem značka Panoz je známá především svými monoposty, které závodí třeba v LeMans, v Champ Car apod. A nezávodí špatně.

Teď se ale plánuje velký obrat. Panoz chce vyvinout a nasadit do závodů plně elektrický sporťák. Don Panoz, zakladatel značky Panoz, vytvořil novou společnost Green4U Technologies, která představila plně elektrický sporťák pro vytrvalostní závody. Don Panoz požádal o takzvanou Garáž 56, což je slot představený v roce 2012, který má do závodů LeMans pouštět inovativní vozidla, jež třeba ani nemusí mít ambice být nejrychlejší, ale svou konstrukcí se vymykají své době.

Foto: Panoz

Panoz GT-EV

Foto: Panoz

Panoz GT-EV

Auto má výkon elektromotorů někde mezi 400 až 450 kilowatty. Jsou dva – jeden pohání přední a druhý zadní kola. Maximální rychlost je až 290 km/h. O kapacitě akumulátorů nic nevíme, ale dojezd na jedno nabití je asi 170 km. Je to málo na vytrvalostní závod? Konstrukce je taková, že akumulátory se dají vyměňovat během pit stopu. Takže pokud jich bude dost připraveno a nabito, může klidně auto jezdit 24 hodin. Vždyť za těch 24 hodin auto ujede asi 5500 kilometrů a jedno kolo měří přes 13 km. Pokud si to chcete přepočítat, akumulátory bude muset stáj vyměnit asi 32krát.

Na silnice pro dva

Pro nás je ale důležité, že Panoz nehodlá zůstat jen u závodního speciálu, ale chce postavit podobný vůz i pro silnice. Ovšem asi upustí od výměnné akumulátorové jednotky a naopak je jisté, že půjde o dvojsedadlový stroj.

Foto: Panoz

Panoz GT-EV

Foto: Panoz

Panoz GT-EV

Ovšem sedadla nebudou posazena tradičně vedle sebe, ale za sebou a nastupovat se bude výklopnou kopulí. Ovšem silniční verze na rozdíl od té závodní ještě neopustila počítačové virtuální prostředí, a kdy se tak stane, zatím Don Panoz neozřejmil.

Foto: Panoz

Panoz GT-EV

Reklama

Výběr článků

Načítám