Škoda Karoq nahrazuje model Yeti, první SUV od Škody, které na trh přišlo v roce 2009. Proti němu je nový model o dost větší. Na délku je to o celých 160 mm, na šířku o rovněž nikoliv nepodstatných 35 mm a logicky je větší i rozvor náprav o 60 mm. Znamená to délku 4382 mm, šířku 1841 mm a rozvor náprav 2630 mm. Jediným parametrem, kde došlo ke snížení, je výška. Ta již není 1645, ale je o rovných 40 milimetrů nižší.

Video

BEZ KOMENTÁŘE: Škoda Karoq

Proti kodiaqu je karoq o podstatných 315 mm kratší. Nabízí se výhradně v pětimístném provedení, zadní sedačky ale mohou být za příplatek posuvné o 50 milimetrů. Zadní sedačky, na přání třístupňově vyhřívané, je možné sklopit do roviny či vyjmout.

Škoda Karoq

Škoda Karoq

FOTO: Škoda Auto

Škoda Kodiaq

Škoda Kodiaq

FOTO: Škoda

Karoq jezdí na minimálně 16palcových kolech, maximem je pak průměr 19 palců. Verze bez pohonu všech kol mají podvozek tvořený zadní torzní příčkou, všechna provedení 4x4 mají čtyřprvkovou zadní nápravu.

Pro verze s motorem 1,5 TSI a 2,0 TDI (obě verze) se za příplatek nabízí i adaptivní podvozek DCC s komfortním a sportovním režimem. Na výběr je i režim off-road, kdy protiprokluzový systém ASR přináší větší prokluz a elektronická závěrka diferenciálu EDS reaguje ostřeji. Nechybí ani asistent pro sjíždění prudkých svahů.

Škoda Karoq

Škoda Karoq

FOTO: Škoda Auto

Škoda Karoq

Škoda Karoq nabízí dva typy zadních lavic.

FOTO: Škoda Auto

Zavazadelník nabídne v základním uspořádání 521 litrů. Při sklopených zadních sedadlech vzroste objem na 1630 l. S volitelně dodávaným systémem zadních sedadel VarioFlex je velikost zavazadelníku flexibilní (na základě posunu zadních sedaček) – konkrétně 479 až 588 litrů. Pokud sedačky z vozu vyjmete, činí objem zavazadlového prostoru 1810 litrů.

Technicky spřízněným sourozencem karoqu je Seat Ateca. Ta má stejný technický základ a vyrábí se rovněž v Kvasinách. Prodává se od července 2016. Karoq ji v některých ohledech nezapře, má však některé funkce, které Ateca nemá. Třeba posuvné zadní sedačky. Nabídka motorizací je totožná, až na motor 1,5 TSI. Ateca používá ještě starší agregát 1,4 TSI (110 kW/150 k). V Česku model Ateca stojí nejméně 470 tisíc korun.

Porovnání Škody Karoq a Seatu Ateca
ModelKaroqAteca
Délka4382 mm4363 mm
Šířka1841 mm1841 mm
Výška1605 mm1615 mm
Rozvor2630 mm2638 mm
Zavazadelník521 l510 l
Škoda Karoq

Škoda Karoq: digitální přístrojový štít nemá dosud žádná jiná škodovka.

FOTO: Škoda Auto

Nechybí ani šikovná věc, pokud jezdíte s přívěsem: zadní tažné zařízení lze vyklopit stisknutím tlačítka. A kufr lze otevřít i „kopnutím” pod vozidlem (za předpokladu, že u sebe máte klíče).

Základem jsou halogenové světlomety (žárovky typu H7), za příplatek bude k dispozici Full LED, jako má kodiaq. Vzadu jsou pak diody vždy (kromě parkovacího světla a ukazatelů směru).

Škoda Karoq

Škoda Karoq

FOTO: Škoda Auto

Škoda Kodiaq

Škoda Kodiaq

FOTO: Jan Handrejch, Právo

Nový je rovněž digitální přístrojový štít, který bude za příplatek a zatím jej nemá ani superb. Namísto otáčkoměru či rychloměru si můžete promítat třeba údaje z navigace.

Nabídka asistenčních systémů zahrnuje adaptivní tempomat (ACC), jenž využívá data z radaru, udržuje zvolenou rychlost a požadovaný odstup od vozu před sebou. Dále Emergency Assist v případě kolapsu řidiče sám zastaví vozidlo. Dále nechybí asistent pro rozjezd do kopce, Front Assist (nouzové brzdění ve městě před překážkou), v rychlostech od 10 do 60 km/h sám spustí nouzové brzdění před chodcem.

Škoda Karoq

Škoda Karoq

FOTO: Škoda Auto

Nový je i detektor tzv. mrtvého úhlu Blind Spot Detect a asistent pro vyjíždění z parkovacích míst Rear Traffic Alert. A nechybí ani asistent pro udržování v jízdním pruhu (Lane Assist), známý i z dalších škodovek – asistent pro jízdu v pruzích .

Video

Škoda Karoq: rozhovor s vedoucím projektu, Radkem Havlíkem

Zdroj: Novinky.cz

Pět motorizací, benzínové zatím jenom dvě

Nabídka motorizací zahrnuje dva benzínové a tři dieselové agregáty. Hybridní provedení v nabídce prozatím nebude. Základem je litrové tříválcové TSI o výkonu 85 kW. To lze koupit výhradně s pohonem přední nápravy, a to jak se šestistupňovou přímo řazenou převodovkou, tak sedmistupňovým automatem DSG. Benzínovou patnáctistovku TSI (110 kW) pořídíte i ve verzi 4x4, ale pouze se samočinnou převodovkou.

Benzínové motorizace pro Karoq
motor1,0 TSI1,5 TSI
výkon [kW/k]85 / 115
110 / 150
toč. moment [Nm]200
250
0-100 km/h [s]10,6
8,4
nej. rychlost h [km/h]187
204
komb. spotř. [l/100 km]5,2
5,1

Naftové motory zastupuje 1.6 TDI (85 kW), dodávané výhradně s pohonem předních kol (s manuální i automatickou převodovkou). Dále následuje dvoulitrové TDI (110 kW), což je jediná motorizace, kterou dostanete v kombinaci manuální převodovka a pohon všech čtyř kol.

Vrcholem je pak 2.0 TDI o výkonu 140 kW, dodávané výhradně s pohonem všech čtyř kol, jenž je realizován mezinápravovou spojkou Haldex V. generace. Benzínová patnáctistovka není k dostání s přímo řazenou převodovkou a pohonem všech čtyř kol.

Škoda Karoq

Tímto detailem rozeznáte model Karoq od většího Kodiaqu.

FOTO: Škoda Auto

Naftové motorizace pro Karoq
motor1,6 TDI
2,0 TDI2,0 TDI
výkon [kW/k]85 / 115
110 / 150
140 / 190
toč. moment [Nm]250
340
400
0–100 km/h [s]10,78,9
7,8
nej. rychlost h [km/h]188
207
211
komb. spotř. [l/100 km] 4,5 4,45,3

Příští rok mladoboleslavská automobilka ukáže deriváty Karoq Scout, Sportline a nejluxusnější provedení Laurin & Klement. Sportovní provedení RS se neplánuje, v případě většího kodiaqu ho ovšem na trh automobilka uvede.

Výroba karoqu začne v Kvasinách na přelomu června a července, jako první se dočkají zákazníci z Česka, a to koncem září.

Škoda Karoq

Škoda Karoq

FOTO: Škoda Auto

Škoda Kodiaq

Škoda Kodiaq

FOTO: Jan Handrejch, Právo