Nový Accent dále přichází s jinak naladěnou řídicí elektronikou motorů, s převody upravenými ve prospěch ekonomiky provozu a také s bohatší výbavou. To všechno by v kombinaci s tříletou zárukou bez omezení počtu kilometrů a příznivou pořizovací cenou mělo pro model znamenat ještě výraznější zájem ze strany českých motoristů.

Cílem značky Hyundai je v roce 2003 prodat na českém trhu přibližně 600 nových Accentů, což by znamenalo asi čtrnáctiprocentní podíl na prodejích značky Hyundai v České republice a také umístění v první desítce nejprodávanějších automobilů nižší střední třídy. Po modelu Getz by se měl Accent, stát druhým nejprodávanějším modelem Hyundai v České republice.

Atraktivnější design 

Všechny karosářské modifikace vozu Hyundai Accent (třídveřový a pětidveřový hatchback i čtyřdveřový sedan) prošly výraznými vzhledovými úpravami. Příď i záď modelu je nová, zachován zůstal víceméně pouze jeho boční profil. Nově zkonstruované světlomety s čirou optikou obsahují oválné ukazatele směru. Beze změn nezůstal ani přední nárazník, který dodává přídi vozu sportovní nádech a obsahuje kulaté mlhové světlomety, jež jsou součástí volitelné výbavy. Kompletně jiné jsou u všech karosářských variant také zadní partie modelu.

Nově pojatá přední a zadní část vozu ovlivnila i jeho celkové rozměry. Délka hatchbacku Hyundai Accent se zvětšila o 15 mm na celkových 4215 mm, šířka o 10 mm na 1680 mm, zatímco výška 1395 mm (u vznětového motoru 1405 mm) a rozvor náprav 2440 mm zůstaly beze změn.

Rozšíření doznala i paleta barevných odstínů.

Útulný interiér

Spíše, než výrazné designové, prodělal interiér nového modelu Accent změny kvalitativní. Velká pozornost byla věnována estetickému vyjádření kvality. Proto v interiéru, kromě nových potahových látek použitých na sedačkách a výplních dveří, zde jsou i kvalitnější plasty - třeba u vnitřních klik dveří a v jejich okolí.

Varianta 1,6i 16V Sport 3D k tomu dále přidává bíle podbarvené stupnice přístrojů, sportovní kožený volant a kůží potaženou hlavici řadicí páky, anatomická sportovní přední sedadla a charakteristický vzor potahové látky.

Důraz na bezpečnost posádky je dlouhodobě středobodem pozornosti konstruktérů značky Hyundai, a proto nový Accent dostal v rámci příplatkové Sady Plus tři tříbodové bezpečnostní pásy na zadních sedadlech. Za příplatek je možné získat ABS a EBD včetně bočních airbagů, přičemž 2 airgaby jsou již ve standardu.

Úsporné a výkonné motory

Na českém trhu si pro pohon nového Accentu lze zvolit ze dvou zážehových a jednoho přeplňovaného vznětového motoru. Z předchozího provedení vozu je znám čtyřválcový zážehový motor s tříventilovou technikou 1,3i MPI SOHC 12V, jehož maximální výkon byl úpravou řídicí jednotky mírně snížen, a to ze 63 na 62 kW dosahovaných při 5500 otáčkách za minutu. Zároveň byl prodloužen stálý převodový poměr rozvodovky z 3,650 na 3,842, takže klesla úroveň otáček motoru při konstantní rychlosti jízdy, čímž se snížila spotřeba paliva a naopak zvýšila maximální rychlost vozu. Kombinovaná spotřeba paliva vozu s tímto motorem tak nyní činí 6,2 litru nejlevnějšího benzínu s oktanovým číslem 91 na 100 kilometrů jízdy, maximální rychlost je 173 km/h a na zrychlení z klidu na 100 km/h mu stačí čas 12,4 sekundy.

Podobně známý je již tříválcový výfukovým turbodmychadlem přeplňovaný vznětový motor s přímým vstřikováním paliva systémem Common Rail, dvanáctiventilovým rozvodem a zdvihovým objemem válců 1493 cm3 ukrývající se pod označením 1,5 CRDi. Má nejvyšší výkon 60 kW při 4000 min-1 a vrchol točivého momentu 184 N.m dosahovaný rozsahu otáček 1900 až 2600 min-1. Jím poháněnému Accentu stačí na každých 100 km v průměru 5,5 litru nafty, dosahuje nejvyšší rychlosti 170 km/h a z klidu na 100 km/h zrychluje za 14,0 sekundy.

Z nabídky pohonných jednotek pro český trh zmizel zážehový agregát o objemu 1,5 litru a byl nahrazen motorem 1,6i MPI DOHC 16V o výkonu 77 kW při 5800 min-1. Tento motor, známý již z modelů Elantra, Matrix a Getz, je na českém trhu určen výhradně pro pohon modelu Accent Sport 3D. Tento vůz tak z klidu na 100 km/h zrychluje za 10,3 sekundy, dosahuje nejvyšší rychlosti 190 km/h a k tomu mu v průměru stačí pouhých 6,9 litru benzínu na 100 kilometrů.

Dostupné modely 

Vzhledem ke zkušenostem s požadavky českých zákazníků budou zatím v ČR nabízeny tři varianty: pětidveřový hatchback s motorem 1,3i 12V ve výbavě Elegance za 299 900 Kč, pětidveřový hatchback s motorem 1,5 CRDi 12V ve výbavě Elegance za 334 900 Kč a třídveřový hatchback s motorem 1,6i 16V ve výbavě Sport za 379 900 Kč. Provedení čtyřdveřového sedanu nebude automobilka prozatím na českém trhu nabízet, nicméně model je zde homologován, takže bude-li o něj zájem, v nabídce se může objevit. Totéž platí i pro samočinnou převodovku.

Bohatá standardní výbava

Již základní provedení 1,3i 12V Elegance za 299 900 Kč ve standardu obsahuje posilovač řízení, dvojici čelních airbagů, elektricky ovládaná přední i zadní boční okna, elektricky ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátka, centrální zamykání a přípravu pro autorádio se čtyřmi reproduktory. Za 9 900 Kč je na přání možné dodat Sadu Plus, která obsahuje elektrickou anténu, přední mlhová světla, otáčkoměr, palubní počítač, zadní střední tříbodový bezpečnostní pás, zadní střední opěrka hlavy a tónovaná skla. Za příplatek 39 900 Kč je možno získat obsáhlý paket výbavy čítající manuálně ovládanou klimatizaci, systém ABS s elektronickým rozdělováním brzdných sil mezi nápravy EBD a boční airbagy. U třídveřového provedení 1,6i 16V Sport pak příplatková výbava čítá prakticky pouze metalický lak (za 9 000 Kč), jelikož vše jmenované, včetně Sady Plus, je zde ve standardu.

Popsaná výbava, atraktivní design, záruka na celý vůz po dobu tří let bez omezení počtu najetých kilometrů, vysoká kvalita a solidní vnitřní prostornost (například zavazadlový prostor má u hatchbacku objem 321 až 859 litrů) činí z vozu Hyundai Accent jednu z nejzajímavějších nabídek v nižší střední třídě.