Článek
Je to nejúspěšnější automobilka v tomto ohledu. Její marže je podle Bloombergu celých 18 %, což je drtivě největší profit z jednoho vozu. Sluší se říct, že automobilka ale vyrobí za rok 8000 kusů.
Na druhém místě je Porsche. To zvedlo svou marži na jednom autě na průměrných 16,7 % (422 500 Kč). Nejvýdělečnějším autem je model menšího SUV Macan, který je zároveň i nejprodávanějším autem značky. Ve všech objednávkách zaujímá jeho jméno 40 %.
Pak už je strmý pád. Jaguar a Land Rover mají „jen“ sedm procent (110 000 Kč/vůz) a Maserati 4,8 % (108 000 Kč/vůz). Za touto italskou značkou je BMW, které má sice marži na voze vyšší (9,5 %), ale protože cena auta je nižší, výsledek je průměrných 91 500 Kč na vůz.
Škoda má v rámci VW druhé nejvyšší marže
Zajímavý je pohled i na Škodovku. Ta se za loňský rok vyšvihla v koncernu VW na druhé místo s 9,6 % a 43 000 korunami na jedno auto v průměru. Je to výrazně víc, než má i Volkswagen (1,7 %/10 000 Kč). Další značkou za Škodou je Ford, který z jednoho vozu má marži 26 000 Kč, tedy 6 %.
Bloomberg vynechává takové firmy jako Bentley nebo Rolls-Royce, protože zde tradičně nejsou zveřejňovány ceny. Na posledním místě tabulky se ovšem usadil Opel, který má marži z jednoho auta jen lehce přes 5000 Kč.