Ve skutečnosti jsou podle zjištění firmy do ČR dováženy ojetiny ze zemí s globálními ekonomickými problémy v rámci EU a mimo EU ze zemí východní Evropy. „Jde například o Řecko, ale i Španělsko nebo Portugalsko a země bývalého sovětského bloku a bývalé Jugoslávie. Auta z těchto zemí mají často problémy jako zpronevěry, špatný technický stav, nezdokumentovanou historii, a navíc se masivně stáčejí," uvedl ředitel Cebie Martin Pajer.

Z prověřeného vzorku 71 358 dovážených vozidel mělo v inzerátech 39 148 jako zemi původu uvedeno Německo, 7891 Itálii, 4698 Rakousko a 3998 Francii. Po prověření skutečné země původu podle VIN kódu byla nesprávně uvedena země u 21 838 vozidel, tedy u 31 procent. Ve skutečnosti bylo z Německa dovezeno jen 28 672 vozidel a na druhé straně nejvíce vzrostly počty dovážených vozidel z Řecka, Španělska, Chorvatska, Rumunska, Běloruska a Bulharska.

V praxi podvod probíhá tak, že vozidlo například původem z Rumunska se před dovozem do ČR krátce zaregistruje v SRN, kde dostane německý technický průkaz a registrační značky, a následně je pak v ČR přihlášeno jako dovoz ze SRN. Jako země původu je pak uvedeno Německo i v českém technickém průkazu. Spolu s tím se falšují i záznamy v servisní knize vozu.