Článek
Firmy chystají založení strategické aliance pro společně vyvíjené projekty. Vyplývá to z memoranda o porozumění, které v pátek podepsalo vedení koncernu VW, Škody a Tata Motors. Oznámil to koncern Volkswagen v tiskové zprávě.
„Na bázi této dohody se prověří možnosti dlouhodobé a strategické spolupráce v jasně definovaných oblastech. Cílem strategické aliance je provázání know-how obou výrobců ve vývoji společných komponentů až po možné koncepty celých vozů," uvedly firmy.
Škoda v Indii bez větších prodejních úspěchů prodává od roku 2001 (loni zde prodala pouhých 13 tisíc vozidel). Později zde koncern Volkswagen postavil i výrobní závody. Škoda ve městě Pune vyrábí od konce roku 2011 a továrna v Aurangabadu v indickém regionu Maharashtra je pak místem výroby octavií a superbů, určených pro tamní trh.
Vývoj levného auta určeného pro indický trh přinese do Mladé Boleslavi stovky kvalifikovaných pracovních míst ve vývojovém centru Česana. Škoda zde nedávno otevřela nové středisko vývoje motorů a převodovek, které se v tomto roce dále rozšíří. Vedle toho disponuje okolními pozemky pro další růst.
Škoda Auto loni vyrobila 1,1 miliónu vozů. Do roku 2025 chce produkci zdvojnásobit. Vedle Česka vyrábí své vozy v Číně, Indii, Rusku nebo severní Africe. Patří do koncernu Volkswagen, který loni vyrobil 10,3 miliónu aut.
Tata Motors Ltd. je největší indickou automobilkou. V letech 2015-16 dosáhla tržeb ve výši 41,6 miliardy USD. V podobě dceřiných společností a partnerství je Tata Motors zastoupena v Anglii (Jaguar Land Rover), Jižní Koreji, Thajsku, Jižní Africe a Indonésii. Společnost je také partnerem ve společném podniku se značkou Fiat v Indii. V Indii jezdí 9 miliónů osobních či nákladních vozidel a autobusů s logem Tata. |