Z 5,5 litru u minulé generace klesnul zdvhihový objem na rovné čtyři litry. Ale výkon osmiválce s přímým vstřikováním a dvěma turbodmychadly vzrostl na současných 571 koní (420 kW) při 5750–6500 otáčkách a 750 Nm točivého momentu při 2250–5000 otáčkách.

Existuje ale ještě výkonnější varianta S. Ta má pod kapotou týž motor, ovšem naladěný na 612 koní (450 kW), kterých dosahuje při stejných otáčkách jako slabší verze. Točivý moment vrcholí na hodnotě 850 Nm při 2500–4500 otáčkách.

Síla motoru se díky systému 4Matic přenáší na všechna čtyři kola skrze devítistupňovou automatickou převodovku AMG Speedshift MCT.

Mercedes-AMG E 63 S kombi (2017)

Mercedes-AMG E 63 S kombi (2017)

FOTO: Mercedes-AMG

Mercedes-AMG E 63 S kombi

Mercedes-AMG E 63 S kombi

FOTO: Mercedes-AMG

Zrychlení 0-100 km/h za 3,5 sekundy

U standardní verze zrychlíte na „stovku” za 3,6 sekundy, „esko” je o jednu desetinu rychlejší. Standardně je nejvyšší rychlost omezena při 250 km/h, díky paketu AMG Driver's package je omezovač posunut na hranici 290 km/h. Kombinovaná spotřeba paliva je u obou motorizací stejná: 9,4 l v kombinovaném režimu.

Obě auta, která se v premiéře představí na ženevském autosalonu, nejsou zrovna lehká. Standardní provedení má 1985 kg (DIN, tedy bez řidiče a kapalin), verze S je ještě o 10 kilogramů těžší.

Prodejní ceny zatím nebyly oznámeny.

Mercedes-AMG E 63 S kombi (2017)

Mercedes-AMG E 63 S kombi (2017)

FOTO: Mercedes-AMG

Mercedes-AMG E 63 S kombi (2017)

Mercedes-AMG E 63 S kombi (2017)

FOTO: Mercedes-AMG