Článek
Základem auta bude přeplňovaný litrový tříválec. Ale jak jsme už předeslali, doba downsizingu už pominula a s novou legislativou měření emisí a spotřeby už nebudou moct automobilky podvádět s nějakým rádoby zmenšováním agregátů. A tak nějaká dvanáctistovka už nebude v nabídce. Naopak. Všechny ostatní motory dostanou shodný objem 1,5 litru, a to jak v benzínové, tak i v naftové verzi.
Vlastně ne. Nejsilnější verze budou mít stále dva litry. Nafťák i benzíňák. Ten bude samozřejmě součástí modelu GTI.
O tomhle autě si trochu popovídáme víc. Prý by měl být nejsilnější a nejrychlejší golfík GTI. Dosáhne toho tím, že se agregát doplní 48voltovým elektrickým okruhem a elektromotorem. Standardem pak bude dvouspojková sedmistupňová převodovka DSG. A navíc – spalovací motor nebude mít turbo, ale elektricky hnaný kompresor. Ten teď vyvíjí Audi a dostanou ho i další vozy v rámci koncernu VW. Jak je vidět, Dieselgate utnula i soukromničení jednotlivých značek.
Ale když jsme už u hybridu, ten by se měl objevit pod kapotou golfu i v klasičtější rodinné verzi. Samozřejmě že ne s tím dvoulitrem.
Další perlička – Volkswagen už před několika měsíci neoficiálně rozšířil zprávu, že pracuje na motorech s filtry pevných částic i pro benzínové motory. A nový Volkswagen Golf by měl být asi tím prvním, kdo tuhle zázračnou techniku dostane.