Nový atmosférický čtyřválec má zdvihový objem 1496 ccm, pyšní se maximálním výkonem 82 kW (111 k) a točivým momentem 136 Nm při 4400 otáčkách za minutu. Toyota uvádí, že 118 Nm je k dispozici již od 2000 otáček.

Ve srovnání s předchůdcem o zdvihovém objemu 1,3 litru (1,33 Dual-VVT-i) je nový motor svižnější při akceleraci z 0 na 100 km/h, konkrétně o 0,8 sekundy (11,0 s oproti 11,8 s), a lepší v pružném zrychlení z 80 na 120 km/h (17,6 s vs. 18,8 sekundy).

Technickou zajímavostí popisovaného motoru je proměnné časování sacích ventilů (VVT-iE2), které umožňuje přepínat mezi Ottovým (expanzní a kompresní poměr jsou stejné) a Atkinsonovým cyklem, kdy se sací ventil uzavírá později.

Spotřeba měla poklesnout o 12 procent, konkrétní čísla ale automobilka neuvedla. Třináctistovka v kombinovaném režimu spotřebuje dle homologace 4,9 - 5,1 l/100 km.