Umělec, který složil desítky slavných písní, se proslavil především jednou, kterou zná skoro každý – Purple Rain. A jako purpurový déšť, který vzdává hold zpěvákovi, jenž loni zemřel ve svých 51 letech, vznikl tenhle karbonový hypersport. Karoserie s průhledným lakem zbarveným do purpurové barvy, doplněné bílými linkami vypadá neskutečně. Potírá tradiční zažité předsudky o sporťácích v červené, černé nebo žluté barvě. Tahle barva je úžasná.

Koenigsegg Regera, jak si ji vysnil sám zaměstnanec firmy

Koenigsegg Regera, jak si ho vysnil sám zaměstnanec firmy.

FOTO: Koenigsegg

Koenigsegg Regera, jak si ji vysnil sám zaměstnanec firmy

Koenigsegg Regera ve vizi Stevena Wadea.

FOTO: Koenigsegg

Steven Wade, který pracuje v oddělení komunikace u Koenigseggu, je vizionářem celého vozu. Tohle je jeho sen. Jeho touha. Mít takové auto, uvnitř se sněhobílými sedadly prošitými stehem jako na síťce basketbalového koše. Na téhle vizualizaci jsou stehy ještě modré, ale Wade říká, že skutečné řešení by bylo opět v purpurové. Nyní už nezbývá než šetřit. Hodně šetřit. Šetřit celý život a možná v důchodu…

Koenigsegg Regera, jak si ji vysnil sám zaměstnanec firmy

Koenigsegg Regera ve vizi Stevena Wadea.

FOTO: Koenigsegg

Koenigsegg Regera, jak si ji vysnil sám zaměstnanec firmy

Koenigsegg Regera ve vizi Stevena Wadea.

FOTO: Koenigsegg

Vždyť tohle auto patří na samotný vrchol automobilového umění. Pod karbonovou kapotou je vidlicový osmiválec 5,0 l bi-turbo, který spolupracuje se třemi elektromotory. Celkový výkon je 1103 kW (1479 koní) a točivý moment má neskutečných 1986 Nm. Motor není spojen s tradiční převodovkou, ale jde o vlastní systém přímého přenosu výkonu na kola. Tohle hi-tech soustrojí umožňuje vozu zrychlit z 0 na 100 km/h za 2,8 sekundy a horní hranice rychlosti je 402 km/h. Je to tedy přímý konkurent Bugatti Chiron.

Cena vozu je kolem 60 miliónů korun.