Hlavní obsah

Nissan Vmotion 2.0: samá hrana

Před lety byly moderní obliny. Pak to byly přímé linky. Teď jsou to ostré hrany. Jen se podívejte, do jakého extrému to dostali u Nissanu v jejich konceptu Vmotion 2.0.

Foto: Nissan

Nissan Vmotion 2.0

Článek

O tenhle vůz byste se pořezali. Tady jsou hrany tak ostré, že i vzduch za autem snad zůstává nařezaný na proužky. Samozřejmě jde o nadsázku, ale Nissan šel v oblasti designu opravdu na hranu. I když jde o koncept, můžeme ale očekávat, že něco takového se dostane jednou do sériové výroby. Možná ne kompletně bez předělání, ale prý nový Nissan Altima převezme některé prvky z tohoto sedanu.

Nissan Vmotion 2.0Video: Nissan

Ostatně se to dá očekávat, vždyť i rozměrově se spolu shodují. Vmotion 2.0 má totiž rozměry 4860 x 1890 x 1380 mm s rozvorem náprav 2850 mm. Takže přenos designu konceptu do reality je více než pravděpodobný.

O tom, co je pod kapotou, se bavit nebudeme. Tohle auto asi ani motor nemá. Je to koncept, který má ukazovat design a třeba i budoucnost v ovládání všech funkcí vozu. Podívejte se do interiéru. Co vidíte? Především volant s ustřiženým horním koncem, ohromný displej a pak místo, kde normálně jsou ovladače rádia, klimatizace apod. A tady nic. Nové ovládání se totiž sdružilo do touchpadu a jen to nejdůležitější má své minimalistické dotykové tlačítko.

Foto: Nissan

Nissan Vmotion 2.0

Foto: Nissan

Nissan Vmotion 2.0

Auto by mělo být vybaveno novým systémem ProPilot (samozřejmě, kdyby mělo ten motor), což je nová generace autopilota, který dokáže samostatně řídit vůz jak na dálnici, tak i ve městě. Musíme tady připomenout, že Nissan už dávno začal testovat model Leaf s autonomním řízením. Ten by měl být představen zanedlouho, ale ještě ne v tak sofistikované verzi. Měl by na dálnici dokázat jet ve zvoleném pruhu a možná dokáže i předjet pomalu jedoucí auto.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám