Hlavní obsah

Auto, které má vydělávat, i když stojí

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Jak může auto vydělat, když stojí? Když je to elektromobil, tak třeba tím, že se nabije v noci, kdy je elektřina nejlevnější a když splní denní úkoly, dokáže přebytek energie poslat zpátky do sítě za draho. Tak to mají vymyšlené v Hondě.

Foto: Honda

Honda NeuV

Článek

Ano, tenhle koncept není nijak neznámý. Tohle je klasický princip, který by měl zachránit svět před globálním oteplováním, emisemi, válkami a možná i mnohými nemocemi. Jenže to bude chtít docela inteligentní rozvodnou síť, kterou u nás zatím nemáme. Třeba v Japonsku ji mají, a tak koncept Honda NeuV by takhle svému majiteli nějaký ten peníz přinést mohl.

Foto: Honda

Honda NeuV

Jinak je to takové malé městské autíčko, které má v zavazadlovém prostoru sadu akumulátorů (kapacita 20 kWh), které plní elektřinou motory o výkonu 55 kW. Dojezd je 320 km. Dobíjení je bezkontaktní. V kufru je navíc integrován elektrický skateboard na poslední kilometry od zaparkovaného auta třeba ke dveřím kanceláře. Vzpomínáte, jak jsme vám nedávno ukazovali podobný nápad od Hyundaie, ale s elektrokoloběžkou? [celá zpráva]

Foto: Honda

Honda NeuV

Ovšem je to koncept, a tak se tu může hrát s fantazií, jak chce. NeuV má být i sdíleným autem, takže majitel si ho sice koupí, ale nabídne ho k provozu ostatním lidem. Honda totiž zjistila, že 95 % svého života stráví auto nečinným stáním. A tak majitel pomocí aplikace může auto půjčovat. Vozítko by totiž mělo být autonomně řízené, takže když si ho někdo objedná, tak mu přijede až před dům. Majiteli auta se tím pádem zase o něco vylepšuje jeho situace na kontě v bance.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám