V Pittsburghu se k jízdám využívají čtyři hybridní sedany Ford Fusion, vybavené videokamerami, radary, čidly a dalšími snímači. V San Franciscu, kde služba Uber mimochodem vznikla, jde o SUV značky Volvo, konkrétně model XC90.

V každém autonomním vozidle (firma neuvedla, kolik jich v San Franciscu hodlá provozovat) bude jednak řidič a dále technik, který bude analyzovat jízdní data. Zákazník si bude moc v aplikaci pro objednání jízdy vybrat, zda chce jet s autonomně řízeným vozidlem, či nikoliv.

Hned první den provozu ale vzniknul velký problém, kdy autonomní Volvo XC90 projelo na semaforu na červenou. Kalifornský úřad pro motorová vozidla (Department of Motor Vehicles) už před spuštěním vyzval Uber, aby autonomní jízdy neprovozovalo. Celá věc se tak dost možná bude řešit právní cestou.

Uber je v provozu sedm let, má miliardové ztráty

Uber, který vznikl v roce 2009 v San Francisku, má za sebou rychlou expanzi po celém světě. V současné době působí v 500 městech. V řadě světových měst Uber narazil na protesty taxikářů, zákazy a regulační omezení.

V Česku připravovaná novela silničního zákona má umožnit nově postihovat za přestupky nejen řidiče, ale i zprostředkovatele, tedy provozovatele aplikací. Navrhuje také zprostředkovatelům povinnost vést kompletní evidenci všech jízd.

Uber celosvětově zaznamenal v prvním pololetí letošního roku ztrátu asi 1,3 miliardy dolarů (31 miliard korun).